Valószínűleg még több lesz a hűségprogram a boltokban

2015.03.13. 10:49

Számos kiskereskedelmi láncnak kell idén újragondolni működését a szektort érintő új szabályok miatt. Ebben a helyzetben nem lehet kérdéses, hogy a vásárlók megnyerésére komoly hangsúlyt kell fektetniük - írja a Világgazdaság Online.

Az idei évben a jól megtervezett hűségprogramokra a Magyarországon működő kereskedelemi láncoknak talán az eddigieknél is nagyobb szükségük lesz. 

Egyrészről a vevők sem tudják követni, hogy hol és melyik termékek és szolgáltatások a legolcsóbbak, és gyakorlatilag lehetetlen, vagy legalábbis ésszerűtlen erőfeszítést igényelne, hogy miden terméket a legalacsonyabb áron szerezzenek be. 

Erre kínálnak megoldást a hűségprogramok, amelyek a vásárlói élmény fokozásával, a vásárlás jutalmazásával motiválják a fogyasztókat. Ezek hatását jól mutatja, hogy az említett kutatás szerint a magyar vásárlók közel egyharmada egy jó vásárlói programért hajlandó boltot váltani, és majdnem ennyien vannak azok is, akik korábban bejáratott boltjukban keresik ezeket a promóciókat.

Az ingyenes ajándékokat kínáló vásárlói programok esetén a vásárlók úgy érzik, hogy nincs mit veszteniük a részvétellel, és nem is akarnak lemaradni a lehetőségről. Az első pozitív tapasztalatok, a „megajándékozottság érzése” pedig nagyon könnyen beszippantják őket: egyre szívesebben vásárolnak abban a boltban, amelyik vonzó ajánlatokat kínál számukra. 

A hűségprogram és ajándékai beszédtémává válnak a résztvevők számára, így ők lesznek annak legjobb hírnökei. 

A válság kirobbanása óta egyre kreatívabbaknak kellett lenniük a kiskereskedelmi láncoknak, hogy sikeresek legyenek. Most szükségük lesz a hűség növelésére, ha a változó szabályozói környezetben talpon akarnak maradni.
 

.