Hirdetés

Szombathelyi premontreis diákok az Adrián

2018.09.23. 16:07

Szlovéniában jártak a gimnazisták.

Hirdetés

Immár több mint 10 éve, minden szeptemberben a Premontrei Rendi Szent Norbert Gimnázium biológia tagozatos diákjai tanulmányúton vesznek részt Szlovéniában. Idén szeptember 7-től 9-ig három nagyszerű napot töltöttek a mediterrán tengerparton a premontreisek.

Az élményekről Málics Viktória 11. B osztályos tanuló osztotta meg velünk gondolatait.

„A pénteki nap reggelén kissé álomkórosan, ám izgalommal telve hagytuk el a buszt, majd merészkedtünk le a Skocjani Barlangba. Ha erre a közel háromórás programra gondolok, két szó jut eszembe: ámulat és gyönyörűség. Ezt a helyet lehetetlen megunni: az embert minden alkalommal rabul ejti a látvány. Kirándulásunk következő állomása a koperi kikötő volt, ahol számos tengeri élőlényt figyelhettünk meg természetes élőhelyükön. Lehetőségünk nyílt körülnézni a halpiacon, ahol a programot szervező tanárok egzotikus példányokat is vásároltak, hogy az érdeklődőbb diákok testközelből láthassák azt, amit eddig csak biológiaórán hallottak, esetleg videón figyelhettek meg. Este tanárainkkal közösen látogattunk el Piran belvárosába: megtekintettük a helyi várat és a templomot, valamint különböző éttermekbe ültünk be, hogy megkóstolhassuk az utánozhatatlan tengeri specialitásokat.

A szombati napot a Strunjani Nemzeti Parkban töltöttük. A program olyan volt, mintha egy laza nyaralást ötvöztek volna egy biológiai gyakorlattal: beszélgettünk, nevettünk, közben pedig csapatként működtünk együtt és kutattunk a félszigeten lévő élet után. Közel hatórányi aktivitás után végül sor került az általunk talált élőlények részletes bemutatására. Csoportunk tengerparti »kiállítása« vonzotta a szemeket, több turista is megállt, hogy megszemlélje »kincseinket«.

A vasárnap délelőtt a pirani akváriumban telt, ahol ismét rengeteg gyönyörű, érdekes tengeri élőlénnyel találkozhattunk. Akárcsak az előző két nap látnivalóiról, ezekről is listát és jegyzetet készítettünk a terepgyakorlati naplónkba. Végül azt a néhány órát, ami Pirani tartózkodásunkból maradt a hazaindulásig, a tengerben töltöttük, kiélvezve, hogy számunkra az adriai út miatt még nem múlt el teljesen a nyár.”

A terepgyakorlaton résztvevő premontreisek egyetértenek abban, hogy a gazdag program tanulásra és kikapcsolódásra egyaránt lehetőséget nyújt, ezáltal segít ráhangolódni a tanévre, hiszen a frissen szerzett ismeretek és élmények új lendületet adnak az iskolai mindennapokban való helytálláshoz.