Hirdetés

2019.04.26. 10:18

Képes beszámoló.

Hirdetés

A tavaszi szünetben a magyar határhoz viszonylag közel fekvő alpesi jellegű hegyvonulaton, a Hohe Wand mészkőfennsíkján túráztunk a kihívásokat kereső diákjainkkal. Kiindulópontunk a Stollhof és Maiersdorf közötti Sonnenuhr parkoló. A gondosan összeállított túrahátizsákok felvétele után, elindultunk a komoly meredekséget mutató sziklás terepen kiépített mászóúton. A Hohe Wand jelentése „magas fal", amelynek Völlerin nevű klettersteig útvonalán kapaszkodtunk fel a Skywalk kilátó irányába, majd a kiépített ösvényeken sorra vettünk a kötelező látnivalókat.

Az előző napok időjárása miatt, az eső áztatta talaj és a majdnem teljesen sima sziklák valamint a nagy távolságban lévő kapaszkodók bizony állandó odafigyelést követelteltek meg a csoporttól. Egy-egy pihenő jól jött a meredek, és rendszerint drótköteles fogódzkodóval tűzdelt útvonalon. Egy kiálló sziklaboltozat alatt átjutva, kilátóponthoz értünk, ahonnan a nehezebb Frauenluckensteig irányába folytatjuk túránkat. Diákjaink izgatottan álltak a függőleges fal előtt, amelybe csak néhány kapocs jelölte ki a helyes irányt. Ekkor természetesen igénybe vettük a biztonságérzetet támogató eszközök (karabinerek, kötelek és beülők) segítségét. Zentai Zoltán kollégám segített a mászást megkönnyítő felszerelések felvételénél és megnyugtatásul tanácsokkal látta el a tanulókat, így könnyítve meg az első lépéseket. A következő nehézséget egy függőleges kürtő jelentette, melyben hosszú létra vezetett felfelé, így igazi adrenalin bombaként szolgál a rajta felkapaszkodóknak. Itt mutatkozott meg igazán a csapatszellem, a társakért való aggódás és felelősségérzet. Miután mindenki sikerrel vette az akadályt egy keskeny ösvényen negyed óra alatt felértünk a Hohe Wand platójára. Első utunk természetesen a Skywalk kilátóteraszhoz vezetett, ahol elkészült a csoportkép is.

A kötelező pihenés és a csúcscsokik elfogyasztása után felfedeztük a szakadékok szegélyezte a fennsík nevezetességeit: Naturpark vadasparkját, az adótorony mellett fekvő legmagasabb pontot, a Plackles-t, valamint a Kleine Kanzel-menedékházat, ahonnan lélegzetelállító kilátás nyílt a Schneebergre és környékére. Az itt megtartott nagyobb pihenő után búcsút vettünk a felülről terepasztalként elénk táruló takaros házakkal tarkított mesebeli tájtól, és a már ismert nyomvonalon közeledtünk buszaink irányába.

Hazafelé a túrán fotózott képeket nézegették diákjaink, amelyeket élményekkel megtöltve adhatnak tovább családjuknak, barátaiknak. Remélem, kedvet kapnak az ilyen, és ehhez hasonló természeti szépségek felfedezéséhez…