Hirdetés

Utazók figyelem! Ezért is büntethetnek a szállodák

Utazók figyelem! Ezért is büntethetnek a szállodák

2017.08.24. 19:00

Pénzünk bánhatja, ha így teszünk.

Hirdetés

Mivel komoly veszteséget okoznak a szállodáknak, ha a leendő vendégek az utolsó pillanatokban mondják le a foglalást, a nagy szállodaláncok – a légitársaságok gyakorlatához hasonlóan – nehezíteni igyekeznek a last minute lemondásokat. Pénzünk bánhatja, ha így teszünk.

Egyre többet hallani arról, hogy a hotelek, szállodaláncok sorra vezetik be azt a büntetőtarifát, amely akkor járna, ha a vendég az utolsó pillanatban mondaná le a foglalását. Kevesen tudják, de van olyan szállodalánc, amely ezt eddig is alkalmazta. A Hiltonnál például a 24 órán belül ingyenes, de azon túl már pénzbe kerül a lemondás.

Az üzleti utazók járhatnak a legrosszabban 

A felröppent hírek szerint több szálloda is bejelentette, hogy büntető tarifa nélkül csak az érkezés előtt 48 órával fogad el szobalemondást. A hír szerint az IHG csoport legtöbb tagjánál ez 24 óra lesz.

Az intézkedések – ha valóban bevezetik azokat – különösen az üzleti utazókat érinthetik majd hátrányosan. Kiszolgáltatottá válnak, ha egy légitársaság késése miatt lemaradnak a csatlakozó járatukról, vagy sztrájk miatt törlik a járatukat – írta a turizmus.com.

Közölték ugyanakkor, a szállodák érdeke az, hogy az utolsó pillanatokban lemondott szobákat ne csak áron alul tudják értékesíteni, ha egyáltalán ki tudják adni.

 

A szakportál megtudta, hogy a Marriott, s vele a Sheraton jelenleg csak corporate (üzleti) szerződésekben köt ki ilyen feltételeket. A szigorítást Amerikában és a Karibi-térségben vezetik be, de Európában még nem készülnek ilyesmire.

Az InterContinental az közölte: az idei év második felében bevezetik a 24 órás ingyenes lemondási határidőt, amelytől el is térhetnek majd, ha partnerüknek ennél megengedőbb tartalmú szerződése van a szállodacsoporttal.