Húszezredik ügyfél a szombathelyi járási kormányablakban

2014.11.25. 08:52

A 2014. március 28-tól működő szombathelyi Hollán Ernő utcai kormányablakban november 20-án, csütörtökön délután a húszezredik ügyfelet köszöntötte a járási hivatalvezető - közölte a Vas megyei kormányhivatal.

Görcz Gyula Csaba a Szombathelyi Járási Hivatal vezetője elmondta, rendkívül fontos számukra az állampolgárok elégedettsége. A Hollán Ernő utcai kormányablakban Farkas Katalin húszezredik ügyfél személyi igazolványának cseréjét  intézte, amikor egy szál virággal a hivatalvezető váratlanul meglepte.

Húszezredik ügyfél a szombathelyi járási kormányablakban

A kormányablak megnyitása óta az ügyfelek többsége személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézés miatt keresi fel a hivatalt: 60 százalékban személyi okmányokkal, 25 százalékban gépjármű-igazgatással kapcsolatosan, egyéb kormányablakhoz tartozó ügyekben 15 százalékban történt ügyintézés.

Az egyéb hatáskörbe tartozó ügyek közül legjellemzőbb az ügyfélkapu regisztrációra, hiteles tulajdoni lap kiadásra, családtámogatási-, egészségbiztosítási ellátásra irányuló kérelem.

A hivatal hivatalos átadása 2013. január 3-án volt.

A Kormányablak nyitásakor átlagosan napi 70 ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálatot, mára az átlagos ügyfélszám 140-160 főre emelkedett. Megfigyelhető, hogy a hét első napjaiban nagyobb számban – 30-40 fővel többen – keresik fel az állampolgárok a kormányablakot. Az ügyfélszám-emelkedést a központi kiállítású okmányok hét elején történő megérkezése idézi elő.

Az ügyfelek megjelenésének napi megoszlása közel azonos arányban figyelhető meg a kormányablak megnyitása óta. Az állampolgárok közel fele (46%) délelőtti órákban (8-12 óra között), egyharmaduk (32%) délutáni órákban (12-16 óra között), közel egynegyedük (22%) a munkanap utolsó harmadában (16-20 óra között) kereste fel a kormányablakot. 

A várakozási idő különbözése miatt, az ügyintézési idő tekintetében indokolt megjegyezni a következőt: az egy ügyfélre eső ügyintézési idő gépjármű-igazgatással kapcsolatos ügyintézésben az ügyek többségében duplája, bizonyos ügyintézéseknél (pl. gépjármű első forgalomba helyezése) háromszorosára tehető, mint a személyi okmány ügyekben. 

Az ügyfélszolgálat munkatársai a napi ügyfélfogadás mellett folyamatosan végzik a háttérfeladatokat is (ügyiratok elkészítése, háttéranyagok feldolgozása, iratkezelési feladatok, stb.).

.