Azt hittük, lecsengett a dolog.
A távirati iroda hétfőn délután az alábbi szöveget és fotót adta közre.
"A közelmúltban átadott új kerékpárút a körmendi Rákóczi Ferenc úton 2015. december 14-én."
Fotó: Varga György (MTI)
Az MTI egyébként meglehetősen ritkán közöl hasonló fotókat, így csak találgatni tudunk, hogy miután az egész hazai sajtót bejárták ezek a képek, miért gondolta úgy valaki, hogy foglalkoznak a témával.
Egyik cikkében a 444.hu megmutatta, hogy nézett ki ez a szakasz korábban.
Fotó: google streetview / 444.hu
A lap megkereste a kivitelező Bit-Épet, ahol azt mondták, hogy "teljesen szokványos dolog, hogy megvan hullámozatva a kerékpárút, ahol a csatlakoztatási szintek megköveteik." Majd hozzátették, hogy az egész országban millió ilyen megoldás van.
Vas megye rövid időn belül már a második furcsán kivitelezett bicikliúttal került be a hazai, sőt a nemzetközi sajtóba is, hiszen a Diófa utcai kerékpárút még egy mémgyártással foglalkozó oldal ingerküszöbét is megütötte.
A 444.hu egy tatai bicikliútnak is hasonló karriert jósol.
Fotó: Facebook,Krupánszky Zoltán / 444.hu
Erről azt írják: vélhetően az autók távoltartására találták ki ezt a módszert, vagy egyszerűen csak akadálymentesítettek egy sorompót.
A körmendi önkormányzat tíz napja, december 4-én adta ki az alábbi közleményt a hullámos bicikliúttal kapcsolatban.
Az elmúlt napokban több regionális és országos médium is beszámolt a várost a horvátnádaljai településrésszel összekötő kerékpárút felújításáról. Sajnálatosan azonban a hírek nem arról szóltak, hogy egy újabb, több száz milliós beruházás valósult meg a településen, hanem arról, hogy a belterületi rész egy rövid szakaszán kapubejárók lettek kialakítva. A lakóingatlanok és a 8-as főút közötti szintbeli különbségek miatt egyedül a tervezett és az ezek alapján kivitelezett megoldás jöhetett szóba. A másik megoldás, a szintkülönbség „eltüntetése” több milliárdos plusz költséget jelentett volna. Erre pedig sem lehetősége, sem pedig anyagi forrása nem volt a város vezetésének. A tervezésénél az Önkormányzatnak figyelembe kellett vennie a lakóingatlanok tulajdonosainak érdekeit és véleményét. Így lettek betervezve és megtartva azok a kapukijárók, ami miatt a kerékpárút burkolata „hullámos lett”. A kialakított úthálózat teljes hossza egyébként több, mint 3 kilométer lett. A nevezett rész pedig mindössze egy 200-300 méteres szakaszt érint. Nem ez az első eset egyébként, hogy ilyen megoldást kell alkalmazni a kapukijárók miatt. Az évekkel korábban elkészült szakasznál szintén van olyan rész ahol „hullámosan” lett kialakítva a bicikliút, szintén a lakóingatlanok miatt. Azóta is kiválóan szolgálja a célját, nem történt olyan baleset, ami az út minősége miatt történt volna. A beruházás megkezdése előtt egyébként konzultáltunk az érintettekkel és a közlekedési hatóságokkal, ahol elmondtuk, hogy kizárólag ilyen műszaki megoldással tudjuk megoldani a kivitelezést. Szerencsére a kis számú negatív vélemény ellenére a város lakói pozitívan fogadták a város kerékpárúthálózatának továbbfejlesztését. Az itt élők és az ide érkező turisták mostantól biztonságosan, kényelmesen és nyugat-európai minőségben tudják megközelíteni a városrészt kerékpáron is.