Bűvös város címmel a főváros fejlesztési lehetőségeiről, azok indokoltságáról, a kultúra szerepéről, valamint a tömegközlekedés helyzetéről tartottak kerekasztal beszélgetést Kőszegen a Tranzit - Fesztivál a határon rendezvénysorozat keretében.
Bűvös város címmel a főváros fejlesztési lehetőségeiről, azok indokoltságáról, a kultúra szerepéről, valamint a tömegközlekedés helyzetéről tartottak kerekasztal beszélgetést Kőszegen a Tranzit - Fesztivál a határon rendezvénysorozat keretében.
Budapest – ugyanúgy, mint Kőszeg és minden más település - elsősorban az ott élők otthona - jelentette ki Fürjes Balázs, a budapesti nagyberuházásokért felelős kormánybiztos, aki az előzetes programtervezet szerint Geszti Péter reklámszakember helyett vett részt a kerekasztal beszélgetésen.
A kormánybiztos elmondta; Budapesten rengeteg lehetőség rejlik, de kormányzati és önkormányzati szinten is hiányzik egy harminc évre szóló, rövidtávú programokra lebontott stratégia. A fejlesztés viszont csak úgy tud megvalósulni, ha a programokat, projekteket a „jó értelemben vett politika” vezérli, és bevonja a szakmákat, teret ad az építészeknek. Szükség van a közösségi nagy beruházásokra, de hagyni kell, hogy a magánfejlesztők, a lakókörnyezetek is meg tudják valósítani a terveiket – jegyezte meg Fürjes Balázs.
Zoboki Gábor építész úgy fogalmazott, „Budapestet szeretjük”, vizuális identitása, hangulata van, de a Művészetek Palotájának tervezője szerint az alulról jövő, innovatív kezdeményezések nem kapnak elég terepet.
A fővárosi kulturális intézmények - a Művészetek Palotája, a Zeneakadémia, az Operaház és a Szépművészeti Múzeum - már klaszterbe tömörültek, és összeírták a főváros kiemelkedő kulturális ajánlatait – közölte Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház irányításáért felelős kormánybiztos.
A kormánybiztos rögtönzött felmérést is tartott a zsúfolt nézőtéren ülő fiatalok körében, amelyből az derült ki, hogy a fiatalok 90 százaléka már legalább egy alkalommal végignézett egy operaházi előadást.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, társadalomi érdek, hogy az emberek ne egyénileg közlekedjenek, ezért kiemelten fontos, hogy fenntartsák és finanszírozzák a tömegközlekedést. Nincs olyan város a világon, ahol a modern, fejlett, szervezett tömegközlekedés kizárólag jegyárakból fenn tudja tartani magát – jegyezte meg.
A fejlesztési tervek között megemlítette, hogy felújítják a kis földalattit, 2020-ig lecserélik a 38 éves járműveket. Akadálymentesítik az állomásokat, megállót létesítenek körúton és vizsgálják a zuglói meghosszabbítás lehetőségét. Egységes fejlesztési koncepciót dolgoznak ki a fővárosi villamos- és troli hálózatra.