Szombathelyen már kész tervek vannak.
Intermodálissá tennék a következő években a megyeközpontok közlekedési csomópontjait - írta csütörtökön reggel a hvg.hu. A lap a Magyar Időkre hivatkozva Becsey Zsoltot, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) helyettes államtitkárát idézte.
A következő évek fontos programja, hogy összehangolják az itthoni menetrendeket, az utastájékoztatást és a tarifarendszert - közölte a Magyar Idők szerint Becsey Zsolt, az NFM helyettes államtitkára egy vasúti konferencián.
A helyettes államtitkár szerint ennek a feltétele, hogy a megyeszékhelyeken létrejöjjenek olyan intermodális csomópontok, amelyek lehetővé teszik az utasoknak a vasúti és közúti szolgáltatások egységes hálózatként történő használatát.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a vidéki nagyvárosok vasútállomásainak felújításakor vagy odaköltöztetik a buszpályaudvart, vagy lehetőséget alakítanak ki több járat egyidejű megállására.
Ehhez kapcsolódnak az elővárosi, városi kötött pályás és közúti járatok, valamint a P+R és B+R pakrolók is - tette hozzá a lap.
A szombathelyi önkormányzat hosszú távú céljai között szerepel egy intermodális közlekedési központ létrehozása a vasúti, illetve az autóbusz közlekedés összekapcsolásával. Az elképzelések szerint az új közlekedési központot a Vasútállomás közelében alakítanák ki. Az erről szóló megvalósíthatósági tanulmányt a júniusi közgyűlésen ismerhették meg a képviselők.
Az intermodális csomópont látványterve. Forrás: megvalósíthatósági tanulmány
Azt már közgyűlési tudósításában a Szombathelyi Televízió közölte, hogy a kivitelezési munkálatok legkorábban két év múlva kezdődhetnek el.
A megvalósíthatósági tanulmányból az is kiderül, hogy egy átlagos hétköznapon 33 ezren utaznak szombathelyi tömegközlekedéssel, csak a vasútállomás környékén közel tízezren szállnak buszra vagy vonatra.
A tervek szerint a Vasút utca – Semmelweis utca – Nádasdy utca és a Szelestey utcai lakóépületek mögötti területen építenék ki az intermodális csomópontot.
Az Éhen Gyula téren autóbusz le- és felszálló helyek, taxiparkolók, valamint fedett biciklitároló kapna helyet.
Egy új épületegyüttes, valamint egy modern, a vonat- és buszközlekedést összehangoló utastájékoztató rendszer kiépítése is része a beruházásnak.
A vasút két oldala közti kapcsolatot egy gyalogos- és kerékpáros aluljáróval oldanák meg.
Az éppen nem járó autóbuszoknak napközben nem a közterületen kellene parkolniuk - a huszárlaktanya területén alakítanának ki erre alkalmas helyet.
A beruházás összesen 4 milliárd 420 millió forintba kerülne és pályázati forrásból valósulna meg, és leghamarabb 2020-ra készülhet el - tudósított a városi televízió.