Úgy tűnik, elindul az útépítés.
Kiírta a közbeszerzési pályázatot három gyorsforgalmi út fejlesztésének, két főút négysávúsításának, valamint két vasúti vonalnak a megtervezésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., a tenderek a keddi Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.
A fejlesztéseket a kormány illetékesei már korábban bejelentették.
A gyorsforgalmi útszakaszok közül most kerül sor az M8-as és M5-ös autópálya csomópontjának megtervezésére. A második pályázat az M4-es gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszának megtervezésére, a harmadik pedig az M30-as gyorsforgalmi út Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakaszának tervezésére vonatkozik.
A négysávúsítás két főutat érint. Megkezdődik a 76-os számú főút M7-es autópálya és Keszthely közötti szakaszának tervezése. Ez magában foglalja a balatonszentgyörgyi és a fenékpusztai elkerülő szakaszokat is. Szintén négysávúra kell áttervezni a 83-as számú főút Pápa és Győr közötti szakaszát.
A vasúti tervezések a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítását célozzák, valamint kiegészítő tervezési munkát kért a NIF a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train (a városokban villamos, azok között vonat) vonalra.
Az előbbinél a nyomvonal tervezett hossza - kétvágányú vasúti pálya esetében - 8-10 kilométer. A kidolgozott változatok közül a NIF választja ki azt, amelyre engedélyezési tervet kell majd készíteni.
A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonalnál pedig a tervező feladata - egyebek mellett - a korábban elkészült engedélyezési tervek felhasználásával a vasúti pályaépítés engedélyezési terveinek, valamint a vasúti pályaépítés tenderterveinek az elkészítése.