Hirdetés

A magyar vásárlók 82 százaléka előre megtervezi vásárlásait

2010.08.25. 16:35

Hirdetés

A magyar vásárlók 82 százaléka tudatosan, előre megtervezi vásárlásait és a boltlátogatók több mint fele vásárlás közben rendszerint gyors döntést hoz a bolton belül - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérésből, amelyben 11 közép-európai országban és Ausztriában vizsgálták a napi fogyasztási cikkek iránti keresletet.

Az MTI-hez kedden eljuttatott eredményekből kiderül: a fogyasztók legalább kétharmada Magyarország mellett Ausztriában, Szlovákiában és Csehországban is összehasonlítja a márkák árait, mielőtt választana közülük.

A 2000-es évek közepéig tipikusnak mondott élményszerű vásárlás egyre kevésbé jellemző a magyarországi vevőkre, akik tehát egyre tudatosabbá válnak - olvasható a közleményben.

Az élményszerű, "nézelődő vásárlás" sokkal jellemzőbb a déli régióra, a bolgár, a szerb és a horvát vásárlókra.

A kutatásban azt is vizsgálták, hogy mennyire vásárolnak előre, vagyis "spájzolnak be" az emberek a napi fogyasztási cikkekből. Szerbiához hasonlóan ma már Magyarországon is csak a háziasszonyok harmadára igaz, hogy nagyobb készleteket tartana otthon. A magyar vevőkre egyre inkább az jellemző, hogy vásárlásaikat úgy optimalizálják, hogy többször, de egyúttal kevesebbet vásárolnak.

Ezzel szemben például az orosz vagy a román családok kétharmada "spájzol" - derül ki a közleményből.