"Magyarkodott" az Aldi, megbüntette a versenyhivatal

2011.10.26. 15:27

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt-t, mert megállapította: tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyes termékeit "magyar minőség" felirattal népszerűsítette, azonban az állítás valóságtartalmáról nem győződött meg - tájékoztatta a versenyhatóság szerdán az MTI-t.

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. több száz általa forgalmazott, döntően élelmiszeripari terméket "magyar minőség" felirattal és nemzeti színekkel jelenített meg hirdetéseiben: óriásplakátokon, nyomtatott sajtóban, akciós reklámkiadványaiban.

A hirdetéseken kívül jellemzően a termékek csomagolásán is feltüntette a "magyar minőség" szlogen, valamint a termékek többsége szerepelt a vállalkozás honlapjának "magyar minőség" cím alatt elérhető oldalán is. A "magyar minőség" állítás és a nemzeti színek együttes szerepeltetésével a reklámok a termékek magyar jellegét emelték ki.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás nem rendelkezik egyértelmű kritériumokkal - belső eljárásrenddel - annak eldöntésére, hogy egy adott termék mikor tekinthető magyarnak, illetve hogy a "magyar minőség" címkét ráteszi-e a termékre vagy sem.

A versenyhatóság álláspontja szerint magyar jelleget hangsúlyozó termékmegjelölés előzetesen rögzített, az egész szervezetre kiterjedően következetesen alkalmazott követelményrendszer alapján alkalmazható.

Élelmiszerek esetében fontos továbbá, hogy a követelményeket legalább a termék gyártási/származási helyére, illetve alapanyagainak eredetére figyelemmel alakítsák ki.

A vállalkozás a fenti magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért a GVH megbírságolta. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. az MTI megkeresésére egyelőre nem reagált.
 

.