Majdnem minden magyar internetező tagja valamelyik közösségi oldalnak

2010.03.04. 20:19

Az aktív internetezők kivétel nélkül tagjai valamilyen közösségi hálózatnak, derül ki az első magyar digitális média kutatásból, amely a UPC Magyarország Kft. megbízásából készült.

A magyar internetezők 90 százaléka számára az internethasználat napi tevékenységnek számít, és minden negyedik válaszadó szinte folyamatosan on-line állapotban van.

A netezők fele legalább heti rendszerességgel oszt meg és tölt le főként zenét illetve filmes tartalmakat, több mint egyharmada pedig legalább hetente tölt fel képeket - derül ki a felmérésből.

Minden második internetező már rendszeresen vesz igénybe on-line banki szolgáltatásokat, és egyharmaduk a számláit is a weben keresztül fizeti ki. A megkérdezettek fele ugyanakkor soha nem intézi hivatalos (adóbevallási vagy más ügyfélkapus) ügyeit az interneten.

Szinte minden aktív internetező tagja valamilyen közösségi hálózatnak, a felhasználók kétharmada már több helyen is regisztrálja magát. A netezők 90 százaléka a magyar iwiwen jegyezte be adatait, ezt követi a myVIP és a Facebook tábora.

Egyelőre csak a válaszadók 5 százaléka osztja meg élete eseményeit, gondolatait a közösségi oldalakon - derül ki a felmérésből.

Ugyanakkor a közösségi oldalakat a válaszadók 49 százaléka használja napi szintű kommunikációra, míg az sms-t már csak a 40 százalékuk. A leggyakoribb elektronikus kapcsolattartási forma 70 százalékos arányban az e-mail, jellemzően a munkakapcsolatokban.

A mobilinternetet a válaszadók mindössze 6-7 százaléka használja, és több mint 50 százalékuk egyáltalán nem alkalmazza ezt a lehetőséget.

A legtöbben kábelen (47 százalék) vagy ADSL kapcsolaton (35 százalék) keresztül csatlakoznak a világhálóra - olvasható a tanulmányban.

A UPC megbízásából készült első digitális média kutatást az Információs Társadalom és Hálózatkutató Központ (Ithaka) készítette 1500 18 éven felüli internethasználó bevonásával.
 

.