Ilyen újgenerációs IC-kocsikat gyártatna a MÁV

2016.05.26. 18:57

Saját fejlesztésről van szó.

A MÁV közölte, a MÁV Start húsz - tíz másodosztályú és tíz többcélú - nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+ kocsi gyártását tervezi 2017-től, amelynek az előkészületei, közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek, ezen felül 2018-tól elindulhat száz darab IC+ típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása belföldi közlekedésre - közölte a MÁV Zrt. csütörtökön.

Újgenerációs IC+ vasúti személykocsi a MÁV-START Zrt. sajtótájékoztatóján a budapesti Vasúttörténeti Parkban 2016. május 26-án. MTI Fotó: Balogh Zoltán


Az IC+ kocsik másodosztályúak, légkondicionáltak, a laptopok, mobileszközök működéséhez az energiát elektromos csatlakozók biztosítják, és vezeték nélküli internetet is szerelnek be. A GPS-vezérelt fedélzeti audiovizuális utastájékoztató-rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról belső videó-felügyeleti rendszer gondoskodik. 

A 26,4 méter hosszú kocsi tömege 47,3 tonna, a jármű megengedett legnagyobb sebessége 200 kilométer óránként, a járműben termes utastéri elrendezés és 80 ülőhely van.

A vasúttársaság emlékeztetett, a szakemberei által kifejlesztett, Szolnokon gyártott IC+ típusú vasúti kocsik két prototípusa 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a hazai és nemzetközi közlekedésre. 

A prototípusok eddig belföldön és külföldön összesen több mint nyolcszázezer kilométert futottak, márciusban a Wiener Walzer EuroNight vonatok, áprilistól a Budapest és Hamburg között közlekedő Hungária EuroCity vonatpáron szállítanak utasokat a szerelvények. 

.