A vidéki kamarák közül elsőként a Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara biztosít lehetőséget tagjainak és a vállalkozóknak, hogy képzett mediátor segítségével tudják megoldani az üzleti életben keletkező vitás helyzeteket - közölte Varga Zoltán mediátor kedden az MTI-vel.
A szakközgazdász szerint a mediációs szolgáltatás alkalmas eljárási módszer a cégen belüli, tulajdonostársi, munkavállalók és munkaadók közötti konfliktusok kezeléséhez. A szolgáltatás másik területe a közvetítői tevékenység, amely elsősorban a vállalkozások közötti (megrendelői, beszállítói, alvállalkozói) relációban nyújt gyors megoldást a vitás ügyekben.
A mediációs szolgáltatáshoz a Zala megyei kamarák irodái adják a háttérbázist. A kamara Varga Zoltán mediátorral már megkötötte a megállapodást, de a későbbiekben lehetőség lesz a szolgáltatás bővítésére.
A szakközgazdász szerint a választott bíróság intézménye a nagyvállalkozások számára elérhető megoldásnak tűnik, de a mediáció a gyorsabb és olcsóbb megoldást kereső kis- és közepes vállalkozások számára vonzóbb lehet a konfliktusok kezelésére.
Varga Zoltán a mediációs módszer gyakorlati alkalmazásáról azt mondta; a konfliktuskezelés legfontosabb elve a semlegesség és az önkéntesség. A mediátornak mindkét fél számára biztosítania kell annak a lehetőségét, hogy a saját látószögéből elmondja a problémáját, majd ezt követően a mediációs tárgyalás (tárgyalások) keretében segíti hozzá a feleket, hogy megállapodásra tudjanak jutni.