Gyanús, hogy a Google és a Microsoft is ugyanabban gondolkodik.
Minden terméknek megvan a maga életgörbéje, és nyilván az okostelefon-láz sem tart örökké. Valamit el kell adni azután is, ha lecseng ez a most még igencsak jövedelmező üzlet.
A Businessinsider.com gazdasági szakportál szerint a következő nagy üzlet a digitalizált szemüveg lesz.
Mind a két nagy óriás számítástechnikai óriás, a Google és a Microsoft ezen dolgozik.
A két cég azonban láthatóan másként képzeli el a jövő kütyüjét.
A Google Glass – amely már hozzáférhető a fejlesztők számára - nem írja felül a valóságot, a viselőjének szándékosan rá kell pillantania az apró monitorra, ha látni szeretné az abban megjelenő információt.
Google Glass
A Microsoft viszont olyan szemüveget akar szabadalmaztatni, ahol a valóság és a virtuális valóság keverhető. Illusztrációként egy sporteseményt mutat példának: a játékosok neve vagy egyéb, a meccsel kapcsolatos aktuális információk ráírhatók a lencsére.
A Microsoft szemüvege
A cikk feltételezi, hogy a harmadik nagyágyú, az Apple is dolgozik valami hasonlón.
Mindez beleillene a számítógépek fejlődésének vonalába, hiszen a trend a kezdetektől fogva az, hogy a gépek egyre kisebbek lesznek és egyre közelebb kerülnek a fejünkhöz.
Míg a végén az agyunkhoz kapcsolódnak majd.