Mocorog, de lassan, a 8-as út Vas megyei szakaszának ügye

2013.01.09. 17:20

Megjelent az M8-as Körmend és az országhatár közti szakaszának tervezési tendere. 2015 végére csak a tervek lesznek kész.



Nyílt közbeszerzést kezdeményezett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az M8-as gyorsforgalmi út Körmend és az országhatár közti szakaszának megtervezésére, valamint a szükséges területek megszerzésére. A felhívás a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg – közölte szerdán a távirati iroda.
    Az út Körmend keleti oldalán, a 86-os főúttól indul, hossza 30 kilométer, becsült költsége pedig nettó 1,5 milliárd forint.

    A feladat az előkészítés megtervezése, az építési engedély megszerzése, az építési területek megszerzése, továbbá a kiviteli tervek elkészítése. A befejezési határidő 2015. szeptember vége.

    Nem tehet ajánlatot az a cég, amely az elmúlt három évben - összesen - nem tett szert engedélyezési vagy kiviteli tervek készítéséből nettó 600 millió forint bevételre. Az ajánlatok beadási határideje február 21. A legalacsonyabb összegű ajánlatot tevő cég lesz a nyertes – írja az MTI.

A NIF honlapjára 2010 decemberében töltötték fel azt a dokumentumot, mely szerint  „a tervek szerint a Körmend és az országhatár (Rábafüzes) közötti mintegy harminc kilométeres szakasz kétszer két sávos, autópályává fejleszthető autóútként épül meg a 86. számú főúttól az osztrák határig”.

Az biztos, hogy két évvel ezelőtt NIF még két nyomvonalban gondoldott. Az első változat esetén Vasalja és Magyarnádalja települések között haladna el az autóút. A másik változat szerint Körmend horvátnádaljai városrészének szélén, közvetlenül a jelenlegi 8. számú főút és a vasút mellett, egy közlekedési folyosóban történne az átvezetés, ahol viszont a lakóterület közelsége miatt néhány ingatlant szanálni kellene, hogy a levegő- és zajvédelmi előírásoknak eleget lehessen tenni. Azt nem tudjuk, hogy történt-e előrelépés azóta nyomvonal ügyében.

Az viszont biztos, hogy a korábbi ütemezéshez képest jelentős késésben van a projekt. 2010 decemberében még úgy kalkuláltak, hogy akár 2012 végén indulhat az építkezés és 2014-ben már átadhatják az új szakaszt. Ehhez képest most – jó esetben - a tervek lesznek meg 2015-re.
.