Márkás és ehetetlen szaloncukrok az üzletekben

alon

2005.12.12. 20:19

Ehetetlen és márkás szaloncukorral versengenek a vásárlók kegyeiért az áruházak – írja a Figyelő internetes kiadása.

A lap által megkérdezett szakértők szerint az árérzékenyebb fogyasztók vásárlása az olcsóbb kategória felé mozdult, de ezzel párhuzamosan nő a minőségi terméket kereső, márkatudatos vásárlók száma is.

Az olcsó, kevésbé minőségi áruk megjelenése, és a hipermarketeknek az a törekvése, hogy a lehető legolcsóbb áron kínáljanak különböző termékeket, a szaloncukorpiacot is befolyásolta. Ugyanakkor a már-már ehetetlen termékek tömeges elterjedése a minőségi áruk előnyben részesítéséhez vezethet.

A jelenlegi magyar piacon a márkázott portékák gyártói küzdenek a kis „garázsgyártókkal", illetve a sajátmárkás termékekkel és a kiskereskedelmi láncok nyomásával.

A gyártók egyetértenek abban, hogy bár a vásárlók egy része nyitott az új ízekre, a legnagyobb bevételt mégis a hagyományos – zselés, vajkaramellás, kókuszos, marcipános – ízek hozzák.

Ugyanakkor elterjedőben van az a szokás, hogy a korábban különböző színekben pompázó karácsonyfákat egységes színekbe öltöztetik, így egyre nagyobb szerepet játszik a csomagolás is, ami a vásárlóknak gyakran fontosabb, mint a termék íze. (fn.hu)

.