A nagy férfi tusfürdőteszt: kitűnők és elégségesek

2010.07.26. 22:22

Kilenc férfi tusfürdőt teszteltünk, hogy megtudjuk, melyek frissítenek úgy, hogy használatukkal bőrünk maradandó károsodás nélkül vészeli át az országszerte (és Szombathelyen kifejezetten) kemény vizet és a nem egyszer napi többszöri tusolást.

Tusfürdők

Javában tombol a nyár, mi pedig minden eszközt megragadunk, hogy felfrissítsük magunkat. Például zuhanyozunk.

Dove Men+ Care Daily Purifying

Dove

Kezdjük egy újdonsággal. A Dove is beszállt a férfiakért folytatott versenybe: egyre több terméket kínál az erősebbik nemnek, legyen szó tusfürdőről vagy dezodorról. Ráadásul ezeket most bevezető áron szerezhettük be, 500 forintért, ami átlagosnak mondható. Sajnos az ára tükrözi a minőségét; van ennél sokkal jobb Dove-termék is.

Itt van mindjárt a fejtetőre állított flakon. Ezzel addig nincs probléma, amíg a fürdőkád szélén pihen. Viszont amennyiben tusolunk, fel kell pattintani az alját, így két kinyomás között csak elfektetve lehet letenni, ami macerás – kivéve akkor, ha nem vagyunk lusták tisztálkodás közben állandóan fel- és visszapattintgatni, vagy ha egyetlen kinyeréssel eltaláljuk az egész testre elegendő mennyiséget.

A tusfürdő gél állagú, szemcsék találhatók benne. Ez utóbbiaknak biztosan van szakszerűbb elnevezése is, de a flakonon található tájékoztatóból nem derült ki, mivel van dolgunk. A gél nem folyik ki a flakonból, csak akkor jön belőle, ha kinyomjuk. Nem intenzív, karakteres és tartós az illata. Igaz, ezeket a Dove-tól nem is vártuk el – ha Dove, akkor elsőként a bőrápolás szó ugrik be. Viszont azt sem vártuk, hogy nem jó ez a frissnek egyáltalán nem nevezhető illat. Erénye: a bőrt olyannyira nem szárítja, hogy akár arcot is lehet mosni vele.

Osztályzat: közepes

Nivea For Men Silver Protect

Nivea

A Nivea esetében is elmondható ugyanaz, ami a férfiakért folytatott versenyt illetően a Dove-nál. Csak a cég valamivel előbb kezdte a bizniszt és nagyobb termékpalettával rendelkezik.

A Silver Protect viszont a legújabb termékcsalád. A tusfürdő ezüstionokat tartalmaz, amik az ígéret szerint gátolják a bőrfelszínen található baktériumok elszaporodását, ekképp késleltetik a testszag kialakulását. Nem tudjuk, ebben mi az igazság, de úgy döntöttünk, hajlandók vagyunk bekapni a csalit, kipróbáljuk; egy Niveában túl nagyot nem lehet csalódni. Főleg, hogy a tájékoztató szerint a tusfürdőnkben vannak még frissességet biztosító polimerek is, amit gyorsan lefordítottunk magyarra, frissességet adó polimerekre.

Megint visszautalunk a Dove-ra: az ember a Niveánál is azt várja, elsősorban olyan terméket kap, ami inkább bőrápoló, mint hogy mondjuk intenzív illata révén még délben is érezzük a reggeli tusolás illatát. Nos, a tusfürdő megfelelt a várakozásoknak. Krémes állagú, mintha egyszerre tusfürdőt és testápolót használnák, ami nem utolsó szempont, ha valakinek érzékeny a bőre. Az illata friss, kellemes, nem illan el néhány perc után. A fentieken kívül nagyon gazdaságos, egy-egy tusolás kis mennyiséggel megoldható. A testszag késleltetésében is eredményes. Az ára középkategóriás, így a fentiek alapján egyértelműen a dobogó legfelső fokán végzett.

Osztályzat: jeles

Fa Men 3D Fresh Energy Zone

Fa

„3D Fresh Energy Zone” – az új tusfürdő az elnevezést illetően hozza az olcsóbb termékeknél manapság kötelező minimum-szóhalmozást, amitől nekünk feláll a szőr a hátunkon, de ez legyen a mi problémánk.

Az átlagosnál olcsóbb tisztálkodó szer, űrkorszakot idéző csomagolásban, de más okból nem vártunk tőle sokat. Nem vagyunk elragadtatva a Fa férfitermékeitől. Ennek ellenére félretettük az előítéleteket.

Készültünk a pezsdítő frissességre, a hidratáló ápolásra és a deo hatásra. Ám a tusfürdőre leginkább az utóbbi jellemző; a bőrsemleges ph manapság minimális követelmény, a hidratáló ápolásról pedig nem igazán sikerült meggyőződnünk.

Valóban tartós az illata, ami előnyére is válna, ha jó illatú volna. Így a deo hatás inkább olcsó parfüm hatás volt.

Osztályzat: elégséges

Palmolive For Men Zen Paradise

Palmolive

Tusfürdő kakaó- és kókuszkivonattal. A túlságosan édes (ezért nem frissítő) illatból egyiket sem voltunk képesek azonosítani. Egy a zen paradicsomba repítő relaxáló tusolásba éltük bele magunkat, hiszen ezzel kecsegtetett minket a gyártó. Helyette nagyjából olyasféle élményt kaptunk, mint az előbbi tusfürdő használatakor. Csak itt a csomagolás nem ufóhívőknek készült, hanem a szögletes formák kedvelőinek, nem túl igényesen formatervezve. Bár elképzelhetőnek tartjuk, hogy a tusfürdőnek egy hideg téli reggelen más hatása lenne, mint a nyári forróságban. A Palmolive ára sem éri el a tusfürdők átlagárát.

Osztályzat: elégséges

STR8 Adrenaline Crash

str8

Ismét egy édeskés illatú tusfürdő. Csak ennek az édessége nem lépi át azt a határt, amikor már sok. Így még frissítő. Könnyű gél állagú. Ginzeng is van benne, ami energizál. A bőrnek is jót tesz, a kemény szombathelyi víz ellenére is ápol. Egyetlen
kifogásunk van, mégpedig az, hogy drága.

Osztályzat: jó

Adidas Fair Play

Adidas

Az Adidas-termékek általában jók – ez a véleményünk. Ebben a mentolos tusfürdőben sem csalódtunk. Szinte minden márka kínálatában megtalálható a mentollal dúsított tusfürdő, szerintünk a legjobb az Axe Shock. Ennek ellenére az Adidastól is felfrissültünk, kellemes illatot kaptunk, ami ugyan nem bizonyult tartósnak, ám emiatt nem bánkódtunk. A Fair Play tusfürdő illata szerencsére jóval kevésbé édes, mint a dezodor változatáé. A színtelen gél a bőrünknek is tetszett. Az ára átlagos.

Osztályzat: jó

Old Spice Whitewater

Old Spice

Szintén egy olyan márka, amiben nem lehet csalódni. Az Old Spice sem ma kezdte a szakmát, mindenki ismeri, s arra számít, hogy ha ilyen tusfürdővel tusol, akkor frissítő illatot kap, ami órák múlva is érezhető. És mindenki ezt is kapja. Nem stopperoltunk, hogy meggyőződjünk róla, valóban hét órán át Old Spice-illatúak vagyunk-e (ez a legújabb fejlesztés eredménye), de arra határozottan emlékszünk, hogy a déli órákban még az orrunkban éreztük a Whitewater-illatot. Az átlagosnál kissé drágább márka.

Osztályzat: jó

Tonio Lamborghini Mitico

Lamborghini

Ami először feltűnik, az a vékonyka flakon. Sejtésünk beigazolódik, a szokásos 250 ml helyett csak 200 fér bele. Ez persze nem jelenti azt, hogy olcsóbb, sőt, drágább, mint az átlag. Intenzív, friss, fiatalos, tartós illata van. Bőrbarát. Perzselő nyári napokra ideális.

Osztályzat: jó

Denim Black

Denim Black

Szerintünk túlságosan híg tusfürdő, aminek az illatát érezve a középkorúknak szánt dezodorok jutottak eszünkbe. Ez a múltba visszanyúlás vagy éppen múltban ragadás a csomagoláson is látszik: a farmering régen kiment a divatból. Aztán arra gondoltunk, miért kellene minden tusfürdőnek a legfeljebb harmincas korosztályt megcéloznia? Főleg, hogy a Denim erényei közé lehet sorolni például azt, hogy hét órán át tartó Old Spice-illat ide vagy oda, a tesztelt tusfürdők közül ennek bizonyult a legtartósabbnak az illata. Bőrünknek is kellemes volt, s az ára is elfogadható.

Osztályzat: közepes

.