Bővülő szolgáltatások a nyugat-dunántúli NAV-nál

2015.02.09. 09:18

Bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyintéző rendszerében elérhető szolgáltatások köre. A Nyugat-dunántúli régióban tavaly több mint 4400 hívás érkezett a rendszerbe.

Az adózók az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket telefonon is intézhetnek a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén a 06-40/20-21-22 számon. A korábban is intézhető ügytípusok (például papír alapú bevallás javítása, adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás és adónemek közötti átvezetés, jövedelemigazolás, adó- és együttes adóigazolás iránti kérelem benyújtása, bejelentkezés egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére) mellett mostantól az adózók

* kezdeményezhetik adóazonosító jelről igazolás kiállítását,

* rögzíthetnek levelezési címet,

* javíthatják a hibásan benyújtott átvezetési kérelmüket,

* kezdeményezhetik a munkáltató vagy kifizető által a biztosítotti bejelentési kötelezettséggel összefüggésben hibásan benyújtott bejelentő és változás-bejelentő adatlap javítását,

* kezdeményezhetik szja-tartozás rendezését követően az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárhoz, illetve nyugdíj-előtakarékossági számlára vagy nyugdíjbiztosítási számlára történő kiutalást,

* észrevételt tehetnek az adófolyószámlájukra,

* továbbá adóügyeikben egyedi tájékoztatást kérhetnek a fizetési kötelezettségükről, köztartozásukról, hibás bevallásról, illetve az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról is.

A telefonos ügyintéző rendszer használatának feltétele az ügyfélazonosító szám, ami a TEL nyomtatvány papír alapú vagy elektronikus (Ügyfélkapun történő) benyújtásával igényelhető.

Fontos változás, hogy az ügyfélazonosító szám már a 2014-es évre vonatkozó személyijövedelemadó-bevallás benyújtásával egyidejűleg is kérelmezhető a 1453, 1453NY és 1453ADÓNYILATKOZAT nyomtatványok első oldalának B rovatában.

Az év elejétől már országos illetékességgel, a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán kezdeményezhető a rendszer használatához szükséges ügyfélazonosító szám igénylése.

A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8:30-tól 16 óráig, pénteken 8:30-tól 13:30-ig várja az ügyfelek hívását.

Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) az Információs füzetek menüpont alatt a 33. számú füzetben található.

.