Bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) telefonos ügyintéző rendszerében elérhető szolgáltatások köre. A Nyugat-dunántúli régióban tavaly több mint 4400 hívás érkezett a rendszerbe.
Az adózók az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket telefonon is intézhetnek a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén a 06-40/20-21-22 számon. A korábban is intézhető ügytípusok (például papír alapú bevallás javítása, adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás és adónemek közötti átvezetés, jövedelemigazolás, adó- és együttes adóigazolás iránti kérelem benyújtása, bejelentkezés egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére) mellett mostantól az adózók
* kezdeményezhetik adóazonosító jelről igazolás kiállítását,
* rögzíthetnek levelezési címet,
* javíthatják a hibásan benyújtott átvezetési kérelmüket,
* kezdeményezhetik a munkáltató vagy kifizető által a biztosítotti bejelentési kötelezettséggel összefüggésben hibásan benyújtott bejelentő és változás-bejelentő adatlap javítását,
* kezdeményezhetik szja-tartozás rendezését követően az önkéntes kölcsönös biztosító pénztárhoz, illetve nyugdíj-előtakarékossági számlára vagy nyugdíjbiztosítási számlára történő kiutalást,
* észrevételt tehetnek az adófolyószámlájukra,
* továbbá adóügyeikben egyedi tájékoztatást kérhetnek a fizetési kötelezettségükről, köztartozásukról, hibás bevallásról, illetve az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról is.
A telefonos ügyintéző rendszer használatának feltétele az ügyfélazonosító szám, ami a TEL nyomtatvány papír alapú vagy elektronikus (Ügyfélkapun történő) benyújtásával igényelhető.
Fontos változás, hogy az ügyfélazonosító szám már a 2014-es évre vonatkozó személyijövedelemadó-bevallás benyújtásával egyidejűleg is kérelmezhető a 1453, 1453NY és 1453ADÓNYILATKOZAT nyomtatványok első oldalának B rovatában.
Az év elejétől már országos illetékességgel, a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán kezdeményezhető a rendszer használatához szükséges ügyfélazonosító szám igénylése.
A NAV telefonos ügyintéző rendszere hétfőtől csütörtökig 8:30-tól 16 óráig, pénteken 8:30-tól 13:30-ig várja az ügyfelek hívását.
Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) az Információs füzetek menüpont alatt a 33. számú füzetben található.