Jelentősen csökkent tavaly a győri Audi Hungaria Kft. árbevétele, eredménye akárcsak az ott gyártott motorok és autók száma - közölte Thomas Faustmann, a cég ügyvezetésének elnöke kedden Ingolstadtban sajtótájékoztatón.
A tavalyelőtti 5,617-ről 31 százalékkal, 3,875 milliárd euróra csökkent az árbevétel, 46 százalékkal, 290 millió euróra az adó előtti eredmény; 1,384 millió motort gyártottak, szemben az előző évi 1,9 millióval, ami 27 százalékos csökkenés. Míg 2008-ban 60,4 ezer autó készült a gyárban, addig tavaly csak 32,6 ezer, ami 46 százalékos visszaesés.
Ugyanakkor, tette hozzá Thomas Faustmann, a cég 2010-es éve jól indult, prognózisuk szerint az idén a tavalyinál 80 ezerrel több motort, valamint 3,5 ezerrel több személyautót gyárthatnak.
A termeléscsökkenés okairól szólva a gazdasági válság mélyülése mellett megemlítette, egyre többen vásárolnak drágábban üzemeltethető, de olcsóbb benzinmotoros kocsikat, lemondva a dízelmeghajtásúról. De azzal is magyarázható a visszaesés, hogy Győrben több olyan modellbe is készítenek erőforrást, amely életciklusa vége felé jár. Ezek között említette az Audi A8-ast, valamint a Volkswagen Touareget.
Az autószám csökkenése kapcsán arról beszélt, hogy a Győrben készülő járművek tipikusan "életstílus-termékek", amelyek a család második, esetleg harmadik autójaként funkcionálnak, válság idején pedig sokan lemondanak az ilyen beszerzésről.
Thomas Faustmann jelezte, az év eleji 5.879-ről 5.624-re csökkent alkalmazottaik száma, nem utolsósorban amiatt, hogy több tevékenységet, amelyekkel korábban külső céget bíztak meg, saját emberrel látnak el.
Az elbocsátás helyett a cégnél éltek a pótszabadság lehetőségével; tíz nap költségeit azzal gazdálkodták ki, hogy az idén februárban hajtották végre a tavalyi béremelést, tizenkét nap költségét pedig úgy, hogy azt a munkatársak eredményrészesedéséből vonták el. Az Audi vezető jelezte: még nem tudni mennyit, de az idén is kapnak eredményrészesedést a győri alkalmazottak.
Az Audi ügyvezetésének elnöke elmondta: kínai növekedési tervük nem jelenti azt, hogy Győr mellett máshol is készítenék a TT-modellt, így ha az ázsiai országban megugrik a kereslet, az a győri gyár termelésére is hatással lesz.