A 98-es főút az osztrák határ és Szombathely között épülő 5,4 kilométeres szakaszára a közbeszerzési pályázatot egy évvel ezelőtt hirdette meg a Vas Megyei Állami Közútkezelő Kht. A tendert végül is a Swietelsky Kft. és a Mávépcell konzorciuma nyerte, az előbbi vezetésével.
Ahogy pár napja mi is saját szemünkkel meggyőződtünk róla munkák intenzíven folynak, ám a Magyar Hírlap cikke szerint talán még sincs minden rendben.
Az újság tulajdonába került – kézzel írott - számla szerint a budapesti székhelyű BHD Kft. alvállalkozóként több mint 93 millió forintot számlázott a Swietelsky Kft.—nek hídépítési és földmunkák címén.
Az üzletnek több figyelemre méltó érdekessége is van. Először is a kezdetek: A BHD Kft. ügyvezetője március 25-én tett árajánlatot a Swietelsky felhívására, de az ezen árajánlat alapján született szerződést már március 17-én aláírták a felek.
A Magyar Hírlap helyszíni szemléje alapján azt írja, a leszámlázott munka nem felel meg a valóságnak, de ami még ennél is furcsább: A BHD – amelynek tevékenységi köre nem tartalmazza az útépítést - neve teljesen ismeretlen a helyszínen. A szigorúan dokumentált építkezés projektirodájában egyetlen hivatalos papíron sem szerepel a BHD Kft. nevű cég, és hasonlóképpen ismeretlen a társaság neve Kovács Jenő, a Vas Megyei Állami Közútkezelő Kht. ügyvezető igazgatója előtt is.
Elvileg a Vas Megyei Állami Közútkezelő engedélye nélkül alvállalkozó nem is dolgozhatna az útépítésen.
A Magyar Hírlap – miután eredménytelenül próbált magyarázatot kapni a furcsa számlázásra mind a Swietelsky, mind a BHD részéről, felteszi a kérdést: Miért és kihez került az állami finanszírozású útépítésből származó közel százmilliós összeg?
A Swietelsky részese annak a konzorciumnak, amely elnyerte a M6-os Érdi-tetőtől Dunaújvárosig tartó autópálya-szakaszának építésére és üzemeltetésére kiírt sokat vitatott közbeszerzési pályázatot.