Napokon belül startol a Lidl-hálózat?

2004.10.07. 17:26

Sajtóinformációk szerint október közepén nyitnak a Lidl üzletek Magyarországon. Az ALON találkozott olyan személlyel, aki napokon belül munkába áll a Lidl szombathelyi Hunyadi úti boltjában mint eladó. Gyilkos árverseny várható.

Lidl

Néhány héttel ezelőtt hiába próbáltunk érdemleges információt kicsiholni a helyszínen vagy a Lidl budapesti központjában a kapunyitás időpontjáról, az illetékesek mereven elzárkóztak minden kísérlet elől.

Sovány vigasz, hogy nemcsak mi jártunk így, hanem minden média: A német cég részéről példátlan titkolózás folyik a nyitás konkrét időpontját illetően, feltehetőleg azért, hogy az minél nagyobbat szóljon.

Ugyanakkor a Napi Gazdaság információi szerint igencsak küszöbön áll a nagy nap, a Lidl október közepén megnyithatja csaknem tucatnyi egységből álló üzlethálózatát. Az értesülést az adott önkormányzatok is megerősítették, hozzátéve, hogy tudomásuk szerint az 1600-2000 négyzetméter alapterületű egységeket egyszerre avatják majd fel. Jelenleg az időpont egyeztetése zajlik.

Közben a német anyavállalat magyarországi leányvállalata a közelmúltban felépítette 30 ezer négyzetméteres, naponta 150 vagon áru befogadására képes székesfehérvári logisztikai központját.

Bár a gazdasági napilap a helyszínek között nem említi Szombathelyet, ahogy arról az ALON már több alkalommal is beszámolt, a városban két Lidl áruház is lesz, melyek közül az első, a Hunyadi úton lévő gyakorlatilag nyitás előtti állapotban van, így minden bizonnyal része lesz az első körben nyíló – egyelőre roppant titokzatos - üzletek egyikének.

Gyanúnkat az is táplálja, hogy a napokban találkoztunk egy hölggyel, akit már felvetek az ominózus Hunyadi úti üzletbe eladónak. Munkaszerződése, mint mondta, napokon belül életbe lép.

Szakértők szerint a Lidl megjelenése alaposan átrendezi az élelmiszerpiacot. A Figyelő gazdasági hetilap arra figyelmeztet, hogy a nemzetközi tapasztalatok alapján nálunk is a diszkontboltok, például a Plus, a Penny Market, a Spar vagy a Profi érezheti magát veszélyben. Ha a külföldön alkalmazott stratégiát követi a Lidl, 20-30 százalékkal a konkurensek árainál olcsóbban kínálja majd termékeit.

Az alacsony árakat elsősorban az teszi lehetővé, hogy termékeit saját magának gyártatja. A kínálat döntő részét tehát saját márkás cikkek képviselik, hasonlóképpen a hazai piacon már bejáratott Tesco gazdaságos modellhez.

Korábban:


Mikor nyit a Lidl?
.