

A szokásos éves vizsgálat 2003-ban mutatta ki, hogy baj van a szombathelyi Centenáris híddal. Az építmény szerkezetében szabad szemmel is jól látható repedések keletkeztek. Ekkor 15 tonnára korlátozták az áthaladást.
2004 februárjára készültek el a részletes vizsgálati eredmények, s ekkor tiltották ki a buszokat, majd márciustól az autókat is. A közlekedési zavart tovább fokozta, hogy egy áradás miatt a hidat a gyalogosforgalomtól is le kellett ideiglenesen zárni.
A városlakók talán csak ekkor döbbentek rá, milyen fontos eleme Szombathely közlekedésének ez a híd. A lezárás a környék lakóinak jókora kellemetlenséget, a közeli vállalkozásoknak pedig valószínűleg tetemes bevételkiesést jelentett, beleértve a híd szomszédságában lévő Savaria Plazában üzemelő boltokat.
Az amúgy komoly pénzszűkében lévő város közgyűlése végül június végén döntött a híd felújításáról, melyhez a Vas Megyei Területfejlesztési Tanács a vis major keretéből 38 millió forint támogatást biztosított.
A kivitelezéshez a terveket a pécsi Ravelin Építőipari Kft készítette, a beruházást pedig a Szemes és Fia Kft végezte. A híd szénszálas megerősítést, új vasbeton pályaszerkezetet kapott, lecserélték a szigetelést és a burkolatot is.
Végül a megadott határidő előtt három héttel készült el az összesen 93 millióba kerülő híd, amelyet Dr. Ipkovich György ma adott át ünnepélyes keretek között. A szalag átvágása után egy, a közelben várakozó busz áthaladásával meg is indult rajta a forgalom.
A polgármester még egy nyári sajtóértekezleten közölte, hogy – tanulva az esetből – a város elindítja az Óperint utcai és Kisfaludy utcai hidak tervezési munkálatait is, hogy csökkentsék a felújításhoz szükséges időt.
A Centenáris hidat még 1923-ban határozták el az akkori városatyák. Az idő kerekei már akkor is lassan őröltek, mert csak 1948-ra készült el a műtárgy, amely igazából a Brenner Tóbiás körút elkészültével vált fontossá mint a város egyik közlekedési ütőere.