
Alien-ek, humanoidok és a huszadik századi ember tudatalattijának misztikus teremtményei a főszereplői a KunstHausWien „Giger Bécsben“ című kiállításának, amely a szürrealista festő, szobrász, építész és dizájner fantasztikusan félelmetes világába kalauzolja el a látogatót.

A német kukásautók mechanikus-erotikus működése ihlette például 1979-ben a „Passagen“-képsorozat megalkotására, amelynek 2004-ben 3D-ben is visszaköszönő darabjai többek között a pokol kapuját és a születést szimbolizálják Giger számára.

A sablonok és a stencilezés adta lehetőségeket igyekszik feltérképezni és kiaknázni „N.Y. City“ című sorozatában, amelyben felsejlik az ENSZ-palota és a WTC homlokzata is.
A szürrealista holdbéli tájairól, álomvilágairól ismert Giger egyébként a Ridley Scott Alien (A nyolcadik utas a halál) című filmjéhez tervezett űrlényeivel vált világhírűvé, amelyek még az Oscar-díjat is meghozták számára.

Az osztrák fővárosban bemutatott 113 festmény, ceruzarajz, fotomontázs, plasztika és fénykép között látható többek között a híres „Passagen-Tempel“ 3D-ben és a „Harkonnen“-bútorok, amelyek eredetileg A Dűne című filmhez készültek.