Megnyitó: 2006. november 10., 19.00
Nyitva: november 24-ig, hétköznapokon 14.00-18.00
ELEKTRO party: 21.00 órától, dj-k: barnaMás, mattro, RPP
A kiállított művek:
Mátrai Erik: A barracasi mise
video-triptichon
2004
A hatalmas (6x2 méteres) felületre vetített három mozgókép a tenger hullámainak mozgását ábrázoló videofelvételeken alapul. A többszörös tükrözéssel előállított képeken kereszt-alakok, pulzáló fényeffektek, csillogás, elszürkülés jelenik meg. E formák és folyamatok a digitális átdolgozás miatt az eredeti természeti képhez képest egy-egy absztrakt, a modern művészet formavilágával és az ősi vallási, valamint meditációs szimbólumokkal tartanak kapcsolatot. A nagy méretű képek az őket kísérő hangeffektekkel monumentális és érzéki élményt kínálnak.
Rácz Márta: Szappanopera
interaktív hanginstalláció
2005
Egy különös, nagy szürke doboz elején, rendezett sorokban kicsi piros gombok vannak, akár egy bonyolult kezelőfelület egy hatvanas évekbeli tudományos-fantasztikus filmben. A gombokhoz egy program segítségével dél-amerikai sorozatokból kivágott hangok, szavak, félmondatok rendelhetők: egy számítógéppel összesen 250 különféle részletből lehet válogatni. Így a néző a gombokon való zongorázással maga komponálhatja meg a saját szappanoperáját. A jelenlegi formában látható hanginstalláció korábban készített számítógépes hangalkalmazásaimból nőtte ki magát, immáron azzal a kifejezett törekvéssel, hogy egy kiállítás esetén ne legyen a térben monitor, valamint ne kelljen leülni egy számítógép elé sem. A mű lényege – a maga kritikus módján – mindössze az, ami a névadó televíziós műfajé, a szappanoperáé: a szórakoztatás.
Ravasz András: Music Puzzle
interaktív hanginstalláció
2005
A mű egy olyan élményt próbál megjeleníteni, amely hasonlatos ahhoz, amikor a karmester bizonyos időrendben megszólaltatja a zenekar hangszereit, annak érdekében, hogy hallhatóvá váljon a kottában leírt zenei struktúra. Esetünkben 16 hangszer együttes hangja ad ki egy ismert dallamot. Az egyes hangszerek önmagukban is élvezhetőek, de – mivel mindegyik a nagyobb zenei egység része – ahogy egyre több hang „kapcsolódik be”, az egész zenei dallam felépülése adja a teljes élményt.
A látogató a kezelőfelületen Stravinsky arcát láthatja puzzle mintaként. A puzzle különböző részei összeköttetésben vannak az egyes hangszerek hangjával (pl.: a zongora a „fülben” van). A kép tizenhat részből áll, ezek mindegyike manuálisan aktiválható. Amikor a látogató az összes hangszert megszólaltatta, felépül a teljes zenei idézet, mely Stravinsky
Tűzmadarának egy perces részlete. Bármikor aktiváljuk az egyes puzzle-részeket, az azokhoz tartozó hang ott szólal meg, ahol a többi hangszer tart, vagyis a hangszekvenciák időben egymáshoz szinkronizáltak. A teljes hangzás felépülésének sorrendjét a látogató alakítja.