Vas megyében kevés a baleset, viszont sokat iszunk

2004.01.16. 16:17

Arányait tekintve messze a legalacsonyabb a balesetek száma a megyénkben, tudtuk meg pénteken a Megyei Rendőrfőkapitányságon tartott sajtótájékoztatón. A közúti balesetek oka túlnyomórészt a romló közlekedési morálban keresendő. Néztünk videót szabálytalan autósokról is. Biciklisek reszkessetek!

Pénteken közös sajtótájékoztatót tartott a Megyei Rendőrfőkapitányságon Dr. Orbán Péter megyei rendőrfőkapitány, Farkas Antal a Vas Megyei Közlekedési Felügyelet igazgatója és Kovács Jenő a Közútkezelő Kht. Igazgatója Vas megye közút helyzetéről, a 2003-ban végzett munka eredményességéről és a 2004-es tervekről.

Farkas Antal a Közlekedési Felügyelet munkáját elemezte részletesen. Elmondta, évről évre csökken a Műszaki vizsgákon megbukott járművek száma, mely részben a javuló állapotú gépjárműparknak, részben a hatékonyabb felkészítéseknek köszönhető. A 2003-ban vizsgára jelentkező járműveknek mindössze 0,6 százaléka bukott meg a vizsgán.

Hatékony volt a 2003-ban megtartott közlekedésbiztonsági nap mérlege is, ahol térítésmentes vizsgálatot tartottak a jelentkezők számára.

A tavalyi évben 52000 jármű környezetvédelmi vizsgálatát végezték el.

Sikeresek voltak az átfogó közúti és telephelyi ellenőrzések is, melyeket a rendőrséggel karöltve tartottak.

A megyében működő 560 árufuvarozó és 56 személyszállító elfogadta és megszokta a folyamatos ellenőrzéseket, igyekeznek be is tartani a szabályokat.

A jövőben is folytatni kívánják a kereskedők, bontók és alkatrészgyártók fokozott ellenőrzését, amely azt a célt szolgálja, hogy a forgalomban részt vevő járművek csakis bevizsgált, megfelelő minőségű alkatrészekkel legyenek felszerelve.

2004, az EU-csatlakozás éve szigorodó környezetvédelmi szabályozások életbelépésével is jár, külön feladat a forgalomból kivont kárművek bontási technológiájának szabályozása, illetve ennek ellenőrzése. A szétszerelt járművekből például ilyen esetekben minden folyadékot külön el kell távolítani, azokat külön szabályok szerint kell tárolni, nyilvántartani.

Ezek után Kovács Jenő, A Közútkezelő Kht. Igazgatója következett. Elmondta, hogy a megyében nincs olyan kiemelten balesetveszélyes hely, ahol kiugróan magas lenne a balesetek száma.

A rendkívül biztonságos körforgalmi csomópontok építése és a hasonlóan jó tulajdonságokkal rendelkező ún. szigetes vasúti csomópontok elterjedésével komolyan csökkent a balesetveszély a megye útjain.

Ezek után Dr. Varga Ferenc alezredes tartotta meg prezentációját a témában.

Az 1992-ben tetőzött baleseti számok évről-évre csökkenő tendenciát mutatnak megyénkben, melyet részben a jogszabályi szigorításoknak, részben az intenzív ellenőrzésnek és a propaganda tevékenységnek tudhatunk be.

2002-ben a baleseti szám tekintetében némi növekedés indult be, ami elsősorban a megye városaiban koncentrálódik. Komolyan növekedett az ittas vezetők aránya, ezen belül is növekedett a visszaesők száma. E tekintetben az országos átlag felett teljesítünk.

A kerékpárosok által okozott balesetek száma is növekedett az elmúlt időszakban, ezért e területen fokozott ellenőrzések várhatók a jövőben.

Végezetül meggyőző felvételekkel demonstrálta az alezredes, milyen technikai feltételek állnak ma már a rendőrség rendelkezésére a szabálytalanságok kiszűrésére. Kristálytiszta felvételsorozattal pillanatok alatt kiszűrhető egy be nem kapcsolt biztonsági öv, egy piros lámpán történő áthajtás, vagy egy elsőbbség meg nem adása a gyalogosnak a zebrán. A Zanati úton és a Thököly úton készült felvételek, videorészletek arról tanúskodnak, a rendőrség számára adott a lehetőség, hogy javítson a közlekedési morálon.
.