

Egyik, nevét elhallgatni kérő kőszegi használtautó kereskedő kérdésünkre elmondta, hogy volt idejük felkészülni a jogszabályi változásra. Ugyan okoz némi pluszköltséget a rendelet bevezetése, különösen azért, mert a meglévő, még el nem adott autóikra rendszámot kellett váltaniuk. A budapesti tüntetést, a petíciót nevetségesnek tartja, hiszen két hónapja köztudott ez a változás, aki akart, felkészülhetett rá. Annyi bizonyos, hogy az olcsóbb, kiskategóriás használtautók behozatalával foglalkozó, kevésbé tőkeerős kereskedőket érzékenyebben érintheti a változás.
A szombathelyi Rajnai Autókereskedésben sajnos nem sikerült szóra bírni senkit, az első kérdés után a telefont felemelő hölgy rövidre zárta a beszélgetés fonalát.
Más volt a helyzet az új autókkal foglalkozó márkakereskedésekben. István Péter a Mazda Quadrota ügyvezető igazgatója úgy véli, jellemzően pozitív változást hoz a kereskedésekbe a rendelet. Elmondása szerint a márka magasabb kategóriájú modelljeinél jelentős árcsökkenés várható, van olyan modell, ahol ez a csökkenés akár az egymillió forintot is elérheti. A kisautóknál ugyan kisebb áremeléssel kell számolni, de ezek nem lesznek jelentősek.
Sövegjártó Zoltán, az Opel Csillag Autóház ügyvezetője még nem tudott konkrétumot mondani az esetleges árváltozásokról, ám véleménye szerint a kisebb kategóriájú Opelek olcsóbbak, a nagyobb modellek pedig némileg drágábbak lesznek a jövőben.
A márkakereskedők egybehangzó véleménye, hogy a regisztrációs adó bevezetése végre tisztább helyzetet teremt az autópiacon. Miután ennek a díjnak az alapja nem az autók import ára, nincs többé lehetőség arra, hogy a külföldön megvásárolt, majd alulszámlázott gépkocsikat egyes kereskedők tisztességtelen haszonnal árulják.