
Tavasszal egyszer már
örvendeztünk azon, hogy egyre többen találnak ránk az interneten, és most újra itt az ideje egy kis dicsekvésnek, már csak azért is, mert több helyről is visszahallottuk, hogy pakolhatnánk már magunkat kicsit jobban, mert – állítólag - lenne mire.
Nos, a ló valószínűleg ezután sem fog velünk elszaladni – nem vagyunk az a típus -, de azért néhány adat idekívánkozik.
Amióta elindultunk, olvasóink, ismerőseink azóta kérdezik, hogy mennyien olvasnak bennünket. A kíváncsiság jogos, csakhogy pontos számot mondani nem is olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. A nyilvános, ingyenes rendszerek legalább annyira komolytalanok, mint amennyire manipulálhatók - manipulálja is őket szinte mindenki -, a Magyarországon sztenderdnek számító
Médián Webaudit rendszer viszont havi 50 ezer forint plusz áfáért mondja meg a tutit.

Na persze az ALON indulása óta komoly szoftverekkel kísérjük figyelemmel az olvasottsági statisztikáink ezer apró részletét, csakhogy – mi tagadás - nem szívesen osztunk meg mindent a nagyközönséggel, mint ahogy egy kereskedelmi cég sem teszi ki az ablakba eladási adatainak elemzését. Érthető okokból.
Partnereinket természetesen tájékoztatjuk az őket leginkább érintő látogatottsági adatokról, és hasznos tanácsokkal szolgálunk is szolgálunk arra vonatkozóan, hogy miként kell az irgalmatlan szám- és információhalmazt értelmezni és felhasználni. (Talán nem véletlen, hogy partnereink általában hosszú távra ragadnak le nálunk.)
Lapunk 2005 ősze óta tagja az
Adverticum Rt. nyilvános rendszerének, ami azt méri, hogy hányan töltötték le a reklámokat tartalmazó oldalainkat: tegnap,
december 10-én például körülbelül háromezren voltak ilyenek. Persze ez csak hozzávetőleges adat, nemcsak azért, mert nagy kilengések lehetnek naponta, hanem azért is, mert lassan mi sem tudjuk követni, hogy lapunknak éppen mely alrendszerei vannak kikötve vagy bekötve a budapesti központú rendszerbe. Az Adverticum Rt. mérési módszereiől, torzító tényezőkről illetve a napi, heti és havi mérési adatok különbségéről
itt olvashat.
Nem véletlen, hogy saját belső méréseink az Adverticumnál mindig magasabbat mutatnak. Szerverstatisztikáink például a már említett december 10-re például 4442 olvasót mértek, annak ellenére, hogy ezeket a számokat is igyekszünk tisztítani, kiszűrjük a szerkesztőség munkatársainak látogatásait stb.

Úgy gondoljuk, az ALON olvasottságát legegzaktabban talán a
Gemius SA professzionális havi mérései jelentik (Lásd az ábrát). Lapunkat 2006 júniusa óta auditálja Közép-Európai térség legkomolyabb online kutatóintézete, és ezen adatsor alapján megállapítható, hogy 2007 novemberében rekordot állított fel látogatószám tekintetében az ALON. A megtisztított, igencsak szigorú mérés alapján, lapunkat egy hónap alatt 69 666 olvasó kereste fel, ők összesen 650 ezer oldalt töltöttek le.
A havi rekordot megerősítik a belső méréseink is. (A kevésbé szigorú szerverstatisztika szerint például a novemberi látogatók száma 78 902, a látogatásoké 110 767 volt. Az oldalletöltés 7,8 milliós adatát a burjánzó reklámrendszer generálja, nem mennénk bele a műszaki részletekbe.)

Az előrejelzések szerint a december újabb látogatási csúcsokat hozhat, habár ezt még befolyásolhatja az ünnepek alatti internetezési hajlandóság.
Fontos megemlíteni, hogy a fentebb említett mérési adatok kizárólag az ALON-ra vonatkoznak, lapcsaládhoz tartozó további négy – önmagukban is egyre olvasottabb - weboldal (
Kimozduló.hu,
Vasindex.hu,
Szavazó.hu,
Ingatlan.alon.hu) műszakilag és olvasottság-mérés tekintetében függetlenül működnek az „anyaoldal”-tól.