Provokatív kampánnyal indít a Zoom.hu

2008.05.10. 17:04

Lapunk a közelmúltban az új, hatalmas pénzekből elindított hírportál indulásáról. Az Index perelni akar.

Lapunk a közelmúltban az új, hatalmas pénzekből elindított hírportál indulásáról. Az Index perelni akar.

Lapunk a közelmúltban az új, hatalmas pénzekből elindított hírportál indulásáról. Az Index perelni akar.

Hogy mennyit is ér valójában a Zoom.hu, majd eldöntik az olvasók és a kattintások – én egyelőre nem rohannék részvényt venni -, mindenesetre úgy tűnik, hogy a helykeresésbe egy kis provokatív marketing is be van kalkulálva.

Az online hirdetések mellett itt van például ez az utcai épülethálós reklám Budapesten, melyre a Médiainfón PR-szakportál hívja fel a figyelmet.

Zoom épület


Nem kell hozzá túl nagy rejtvényfejtő képesség, hogy az ember kiolvassa belőle a két nagy konkurencia – illetve egyelőre csak áhított konkurencia -, az Origó és az Index nevét.

Ez még bele is férne a versenybe, ám annál kínosabb, hogy a Zoom.hu külalakjában erősen hajaz az Indexre, olyannyira, hogy ez utóbbi perrel fenyeget, mondván a Zoom „szerkezete, tördelése, az alkalmazott betűtípusok és a navigáció is összetéveszthetőségig hasonlít az index.hu megoldásaira”, és az Index ügyvédje által megfogalmazott levél szerint - „a http://zoom.hu/ honlapon súlyos jogsértést követnek el azzal, hogy a társaságunk engedélye nélkül használják az index egyes dizájn elemeit.”

Ez utóbbi témáról itt olvashat részletesen.

A több milliárd (!) forintból elindított Zoom mintegy húsz munkatárssal indult, jellemzően az offline média mindkét oldaláról összevadászott emberekkel. Főszerkesztője a 168 órából ismert Nagy József.

Korábban:

A titokzatos nagy hal: Zoom.hu
.