2013-tól autózhatunk négy sávon Győrig

2008.07.16. 17:33

Ipkovich György polgármester szakemberekkel együtt a 86-os út fejlesztéséről adott információt egy szerdai sajtótájékoztatón.

A tájékoztatón megjelent Rékasi Győző NIF Zrt. ( Nemzeti Infrastrukturális Fejlesztő Zrt. ) projektiroda vezetője, Fiegler András Kulturális Örökségvédelmi Hivatal Nyugat-Dunántúli Iroda vezetője, Wagner Balázs NIF Zrt. projektvezető és Pénzes László NIF Zrt. projektvezető is.

A polgármester elmondta, hogy bár úgy tűnik, megtorpant a váti elkerülő építése, ugyanakkor az út időközben gyorsforgalmi úttá avanzsált, így, mivel más szabványok érvényesek rá, az eredetileg elképzelt csomópont áttervezésére volt szükség.

Rékasi Győző részletesen felsorolta, milyen útfejlesztések valósulnak meg a Közút Operatív Program részeként uniós források bevonásával.

A beruházások fő gerince a 86-os út, amely építésének a szakaszai különböző előkészítettségben vannak.

A Vát elkerülő szakasz, amely még útpénztáros forrásból indult, de az uniós források bevonásának lehetőségével módosult a finanszírozás.

Rékasi elmondta, hogy a kivitelezés némileg elmarad az ütemtervtől, de az ő elmondása szerint ennek oka nem a tervmódosítás, hiszen az nem érinti a főpályát.

A Vát elkerülő szakaszhoz kapcsolódik a 88-as út irányába egy Sárvári elkerülő szakasz építése, melynek az előkészítettsége teljes körű és az építés megkezdődik a jövő hónapban.

A Szombathely-Vát, illetve a Szeleste szakaszoknak az előkészítése oly módon előrehaladott, hogy a tervek készen állnak, a telkeket megvásárolták és a régészeti feltárások is elkezdődtek. Várhatóan október-november hónapokban megindítják a közbeszerzési eljárást a kivitelezésre.

Ily módon Szombathelytől Szelestéig kiépül egy gyorsforgalmi szakasz várhatóan 2010. végére kétszer két sávval autóútként stabilizált burkolatú leállósávval.

Szelestétől fölfelé jelenleg környezetvédelmi engedélyeztetési eljárásban vannak a szakaszok. 2010-ben elkezdődnek az építések Szelestétől Csornáig több ütemben. Várhatóan ez a munka is be fog fejeződni 2013 végére.

Csornán az elkerülőszakasz jelenleg engedélyezési és kiviteli-terv készítés készítési stádiumban van és ez a szakasz is 2013-ig valósul majd meg.

Győr és Csorna között épül meg az M85-ös autóút, így az M1-es autópályától Szombathelyig autóút összeköttetés lesz 2013-ra.

Jövő évben fejeződik be a Sárvárt elkerülő szakasz építése, tervbe vették a 88-as út burkolaterősítését is az M86-ig és a Szombathely-Körmend-Rédics szakasz részben új nyomvonalon való építése és részben a régi nyomvonal burkolaterősítése.

Fiegler András a régészeti feltárásokkal kapcsolatban elmondta, hogy ezek az útépítés részei a beruházás előkészítéseként. Hatalmas szakmai munka egy ekkora terület feltárása de úgy tűnik ezen a területen mindenhol határidőre, az útépítési munkákat nem akadályozva végeznek az ásatással.

.