A megyei jobboldal is értékelte a 86-os építését

2008.07.29. 17:34

Az utóbbi időben a helyi sajtóban több írás is napvilágot látott a megyét érintő utak helyzetéről. Múlt héten például arról, hogy Ipkovich György szerint 2013-ig elkészül a négysávos út Csornáig. Kedden a 86-os útnál tartott sajtótájékoztatót a megyei jobboldal három képviselője. Kovács Jenő kérdez, mi kommentálunk

Az utóbbi időben a helyi sajtóban több írás is napvilágot látott a megyét érintő utak helyzetéről. Múlt héten például arról, hogy Ipkovich György szerint 2013-ig elkészül a négysávos út Csornáig. Kedden a 86-os útnál tartott sajtótájékoztatót a megyei jobboldal három képviselője. Kovács Jenő kérdez, mi kommentálunk

Az utóbbi időben a helyi sajtóban több írás is napvilágot látott a megyét érintő utak helyzetéről. Múlt héten például arról, hogy Ipkovich György szerint 2013-ig elkészül a négysávos út Csornáig. Kedden a 86-os útnál tartott sajtótájékoztatót a megyei jobboldal három képviselője. Kovács Jenő kérdez, mi kommentálunk

Irgalmatlan állapotok a 86-oson

Nemesbődig még csak-csak halad a forgalom, de aztán elénk keveredik egy nagy dög, és mivel szemben hosszú konvojokban egyfolytában jönnek a kamionok, előzni reménytelen. Nagyjából 50 km/órás átlaggal érjük el a Vas megyei közgyűlés Fidesz Polgári Együttműködés sajtótájékoztatójának helyszínét, a 86-os sárvári kereszteződését, ahol az ott épülő 88-as út felüljárójához vagyunk hivatalosak.

Persze a mi kis kényelmetlenségünk elenyésző mondjuk a váti főút mellett lakókhoz képest, akik napi 24 órában hallgatják a monstrumok dübörgését. Furcsának tűnik ez abban a korban, amikor mindenkinek mindenhez alapvető emberi joga van. Kivéve azok a szerencsétleneket, akik a 86-os – és a többi hasonló – út mellett élnek, mert nekik nincs joguk a csendes, normális élethez, kénytelenek elviselni a zajt, amely azt szolgálja, hogy mások gazdagodhassanak.

Nem valószínű, hogy ez így rendben van, és nyilván nem is lenne ilyen, ha a döntéshozók háza előtt jönnének-mennének a cuccal a csőrös kamionok.

A megyei jobboldal is értékelte a 86-os építését


Mint a kommunizmusba vivő út

Na, de vissza a sajtótájékoztatóhoz! Pajor András frakcióvezető szerint a sárvári elkerülő út négy éve megszakadt, és azóta is a semmibe vivő aszfaltszalagja jelzi, hogy a Gyurcsány-kormány milyen irányba viszi az országot.

A befejezetlen sárvári elkerülő kiváló háttérnek szolgált a kormány tevékenységét bemutató sajtótájékoztatóknak, de most lesz egy második is: ugyanis 2008. július 28. lenne a váti elkerülő út átadási határideje, de – ahogy a mellékelt ábra is mutatja – nem valószínű, hogy 48 órán belül sikerül befejezni az utat.

„Ez az út, olyan, mint a szocializmusból a kommunizmusban vivő út” – mondja Pajor, hasonlatát pedig azzal támasztja alá, a szocializmusban is azzal érveltek, hogy vannak még hibák, de aztán a kommunizmusban minden jó lesz, úgy itt is, amikor látták, hogy nem sikerül határidőre átadni, új, még nagyobb terveket szőttek, amelyekből szintén nem lett semmi.

86-os út építése


Kovács Jenő szerint hibás az előkészítés

- Négy éve ebben a megyében nem mehettünk útátadásra, ami azért is nonszensz, mert az osztrák útdíjak emelkedése miatti kamion-forgalom pont 2-3 évvel ezelőtt érte Vas megyét. A Rédics-Rajka közötti szakaszon napi kétezer kamion közlekedik átlagban, míg Záhonynál ez a szám 300, Miskolc és Kassa között is hasonló, ugyanakkor arrafelé épülnek az autópályák – mondja Kovács Jenő, a megyei közgyűlés fideszes szakpolitikusa, aki szerint Pécs felé zajló nemzetközi forgalom sem indokolja az ott épülő autópályát. Errefelé viszont indokolná.

Mindez szerepel is egy 2003-as gazdasági minisztériumi anyagban, amelynek elkészítésében részt vett Kovács Jenő is. Aki azt is hozzáteszi: a váti és a szelestei elkerülő út területei már 2004-2005-ben meg lettek vásárolva, ugyanakkor az építkezés ott tart, ahol tart, ráadásul a töltést összefüggő parlagfű takarja.

A megyei jobboldal is értékelte a 86-os építését


A képviselő szerint a csúszás a hibás előkészítésből adódik, és nem ért egyet azokkal a magyarázatokkal, amelyek a megyei napilapban jelentek meg.

Kovács Jenő a 2003-as minisztériumi anyag mellé kioszt egy nyolc kérdésből álló sorozatot is, amelyet a cikk után közlünk, és amelyhelyez rövid kommentárt is fűzünk.

Lapunk kérdésére a képviselő azt mondja, még saccolni sem mer, mikorra lesz kész a négysávos Győrig, ehhez legalább a tervek kellenének, de ilyenek az említett útszakasz zömére még nincsenek.

Napi életveszély

Szíjártó László, a Fidesz megyei képviselője a sajtótájékoztatón a Vas megyei utak leterheltségéből adódó mindennapi gondokra hívja fel a figyelmet: a zajra, az iskolába járás veszélyeire és arra, hogy autóval szinte lehetetlen pontos időre odaérni valahova. Mindez a politikusok és szakemberek közös felelőssége – mondja.

A megyei jobboldal is értékelte a 86-os építését


------------------------------------------------------

Három megjegyzés

1. Nagy meglepetésben lenne részünk, ha a felelősöket firtató kérdésre lennének valódi válaszok. Már teljesen megszoktuk, hogy ebben az országban csak a sikereknek vannak felelősei, ha valami bukta, és hát mostanság elég sokszor bukta, az mindig a körülményeknek köszönhető. Vagy kiderül róla, hogy mégiscsak siker.
2. Valószínűleg közel járunk az igazsághoz, ha azt feltételezzük, hogy Kovács Jenő a Nyugat.hu visszaszámlálójára gondol a nyolcadik kérdésben. Nos a - többszöri módosításon átesett – szkript ma is fut, a nyitólap jobb alsó szegletében található.
3. Mert mi is kíváncsiak voltunk, hogy pontosan mi hangzott el, az ALON archívumában megkerestük az ominózus 2006 novemberi sajtótájékoztatót, amelyben a 2010-es négysávos út bejelentése megtörtént. Az írás itt olvasható el.

Kovács Jenő kérdései:

1. Ki a felelős, hogy egy 2004-2005-ben előkészített munka 2008-ban az előírt határidőre nem tud elkészülni?
2. Ki a felelős, hogy az eredetileg tervezett Vát - Szeleste elkerülőből a Szeleste elkerülő nem lett kiírva?
3. Ki a felelős, hogy a csomóponti fedvényterv egy évig készült?
4. Ki a felelős a munkák 2007. szeptemberi leállításáért?
5. Kinek a felelőssége a határidő csúszás miatt valaki közlekedési balesetet szenved Váton?
6. Ki a felelős a fenntartási költségekért a félig elkészült úton?
7. Ki a felelős a megyei napilapokban megjelent téves nyilatkozatokért, hamis cikkekért?
8. Ki szedte le az ismert internetes portálról, hogy Szombathely és Csorna között 2010-ig elkészül a gyorsforgalmi út?

.