Szállodateszt - Szindbád Wellness Hotel, Balatonszemes

2008.10.03. 12:28

Bár a szállodát Rose kolléga nyár végén tesztelte, de tanulságok a közelgő téli wellness szezonban is remekül hasznosíthatók. Erősségek, gyengeségek, tények és vélemyének, mindez sok képpel illusztrálva. Ha ön nem tudja, mi az az aqua detox, mindenképpen kattintson!.

A balatonszemesi Szindbád Wellness Hotel 2000-ben nyílt, 36 szobája, 24 apartmanja és lakosztálya van. 34 szobáról meg a többiről nem tudok nyilatkozni, de a mieink rendben találtattak, sőt, az egyágyas elhelyezést (hárman teszteltünk) is normál méretű szobában oldották meg, nem holmi egérlyukban, mint némely hotelekben. Igaz, a Szindbád ***+ kategóriás. Az akciós csomagot (négy nap, három éjszaka, vasárnapi érkezéssel, pluszszolgáltatásokkal és teljes panzióval) egészen barátságos áron (tízes alatt jön ki fejenként és éjszakánként) kínálták, és minthogy még pont szezon végén voltunk, ennél nyilván már csak jobban tudnak ajánlani az őszre, télre és tavaszra.

Szindbád Wellness Hotel,

Az ajánló azt ígéri, árnyas fák ölelésében álló szállodáról van szó, és ez stimmel is. Találunk árnyékot is a kertben, ha már elég volt a napozásból, sőt, tesztcsapatunk egy tagja még mókust is látott, szóval, a zöld rendben van, annak ellenéra, hogy a szálló a 7-es út mellett van. A Balaton-part így értelemszerűen kicsit odébb van, 10-15 perc séta a kikötőig, durván öttel több a szabadstrandig.

A kerti medence korrekt méretű, de adottságainál fogva csak nyáron érdemes vele kalkulálni, nem termálvizes vagy ilyesmi. Van csúszda is, középen sekély rész a gyerekeknek (az egészen piciket is be lehet oda emelni nyugodtan), meg külön labdázós rész is, mitöbb, kapukkal együtt. A napozóágyak hasnzálata benne foglaltatik az árban, a gond csak az, hogy kevéás van belőlük, és a rafkós (vagy egyszerűen bunkó) vendégek érkezésük napján lefoglalják a törülközőikkel, amit éjszakára is ott hagynak, a személyzet meg nem szól nekik. Mi se szóltunk, mert nem volt kedvünk vitatkozni, de ha nem röpke három napra érkeztünk volna, valószínűleg más lett volna a hozzáállásunk.

A wellnessrészleg, bár sokszínű (úszómedence, élménymedence, gyerekpancsoló, két jaacuzzik, finn szauna, infra szauna, aromakabin, sókamra, sokféle masszázs, aqua detox) , nem az igazi telitalálat, a benti medencék mérete miatt. Ha telt ház van, egész biztos, hogy le kell mondanunk az önfeledt ázásról. Az élménymedence kifejezés is erős túlzás, mert csak két-három bugyborékoló hely lenne benne, de nem bugyborékolt, amikor valaki rákérdezett, egyszer azt válaszolták, hogy de működik, csak bizonyos időközönként, másszor meg azt, hogy miért nem szóltak előbb, bekapcsolták volna. Ezen ominózus medence amúgy pont jó hőmérsékletű, nem túlzottan meleg, és a szokásostól eltérően nem kék, hanem piros mozaikkal van kirakva. Van benne sakktábla is, bár minket jobban érdekelt a partjén űzhető malom, amit egészen zsenge korunkban játszottunk utoljára, és rá kellett jönnöm, hogy ez olyan dolog, amiről el kell ismernem, hogy a párom jobban tudja.

Szindbád Wellness Hotel,

Az aromakabin és a sókamra szinte mindig szabad volt, igaz, a sókamra elég speciális hely, minek ülne be valaki csak úgy, jókedvében. A finn szauna szabad préda, van mellé hideg vizes beülős medence is, az infra már csomagtartozék volt, három alkalomra, és előre le kellett foglalni a fél turnusokat, mert infraszaunából csak egy van. Ennek az látja kárát, aki telt házas időszakban érkezik, és nem kapcsol időben. Aki lemarad, az kimarad. Mi résen voltunk, annyira, hogy egyszer le is mondtuk, mert inkább lementünk a partra az izzadókúra helyett.

A csomagunkban volt fejenként egy 25 perces svédmasszázs is, amit korrekten teljesítettek is. Ferkó meglátása, hogy masszírozni lehetne kissé erőteljesebben is, az enyém, hogy 5 perc után megtalálta a masszőrnő azt a pontot, ahol rohadtul bír fájni a lábam, jóanyám meg pont kifogta azt a masszőrt, aki betanulás alatt állt, de mivel egy 20 éves srácról volt szó…

Az aqua detox kezelés eredetileg nem volt része az általunk igénybevett szolgáltatáscsomagnak, de mégis kaptunk egy-egy félórát fejenként, úgy tippeljük, kárpótlásként, mert a jakuzzik épp nem működtek, csak elutazásunk napján helyezték őket újra üzembe. Az aqua detox lényege, hogy leültetnek félórára úgy, hogy a lábad egy lavór meleg vízben legyen, amibe belelóg a kütyü egyik fele, a másikat meg a karodra csatolják, és akkor méregtelenítve leszel. Hogy pontosan mely részeddel van probléma, az a víz színéből derül ki, mert 30 perc alatt egyetlenül elszíneződik, zöldre, sárgára, sötétbarnára. A helyszínen van némi infóanyag, hogy melyik mit jelent, ami rém hasznos, mert a szerkezetet kezelő srác szemmel láthatóan még annyit se ért hozzá, mint mi.

Szindbád Wellness Hotel,

És a ami a gyomrunkat illeti: éhesek egyszer se maradtunk. Svédasztalos rendszer van egész nap, reggelire kifejezetten bőséges választék volt, a sült szalonnától a négy féle sajton át a gyümölcsjoghurtig. Ebédre és vacsorára mindig volt kétféle leves (egy gyümölcs, egy hagyományos), három-négyféle főétel és köret, jellemzően hagyományos, főleg magyar konyhát visznek, (rántotthús és hasábkrupmli egyszer sem, marhapörkölt annál inkább, de ebédre inkább könnyebb ételek), háromféle saláta, gyümölcsök, sütemény.

A kalóriát ledolgozni jó időben ott a kinti pingpongasztal, darts, tollaslabda (az eszközöket bérelni lehet, a pingpong pl. 200 volt egy órára napközben, de amikor este fél 9 körül játszottunk, nem kellett fizetni), bent van bowlingpálya (ha jól emlékszem, 2 vagy 3ezer egy órára), biliárd- és tájfunasztal.

Összességében megoszlik csapatunk véleménye a Szindbádról, így az együttes értékelésünk eredménye valahol a 6-os körül lehet egy tízes skálán.