Hotel Bassiana, Sárvár (szálloda és étterem teszt)

2009.03.22. 21:46

Március közepén három napot töltöttünk a sárvári Bassiana hotelben. Beigazolódott ismét a régi igazság, hogy nem kell ahhoz külföldre vagy messzire utazni, hogy kicsit kikapcsolódjunk, és nem mellesleg, nagyon jól érezzük magunkat. A Bassiana nem egyszerűen egy sárvári szállás: gasztronómiai etalon is. .

Miért a Bassiana?

Hogy miért éppen a fent említetett szállodára esett a választásunk, azt több indokkal is magyarázhatjuk.

Először is Sárvár a Vas megyei kisvárosok közül az utóbbi 10-15 év abszolút nyertese. Szürke, jellegtelen kis településből fokozatosan, észrevétlen, de mégis a szemünk láttára nőtte ki magát egy rendezett, színes városközponttal, térkövezett, kandeláberes főutcával, Európa-hírű fürdővel, pezsgő kulturális élettel rendelkező várossá. Ugyanakkor megmaradt kisvárosi bája, nem számít még turisztikai főcsapásnak, így kellőképpen alkalmas hely a pihenésre, kikapcsolódásra.

Hotel Bassiana, Sárvár

Sárvár egyébként sokkal több, mint fürdőváros. A vár mellett még számos történelmi épülettel dicsekedik, és az sem elhanyagolandó, hogy hatalmas sétákat lehet tenni a városközponttól egy ugrásra levő rekreációs területen.

A szállodaválasztásban pedig kíváncsiak voltunk arra, hogy egy magyar vállalkozás által üzemeltetett kisebb szálloda mennyire tudja felvenni a versenyt a multinacionális, nagy szállodaláncok által üzemeltetett hotelekkel. Nos, teljesen.

A szálloda elhelyezkedése

A Hotel Bassiana – a régi rómaiak hívták így Sárvárt – a város központjában, a Nádasdy-vár mellett található. Erre néznek például az étterem és az utcafronti szobák ablakai.

Elhelyezkedése kiváló, hiszen a történelmi városka főtere, látnivalói néhány percen belül elérhetőek. A fürdő valamivel távolabb van, lemértük, körülbelül 10 percre fekszik gyalogosan, ami egy kellemes sétának felel meg. Hihetetlen, de igaz: a szálloda a 84-es út városi szakaszán fekszik, ennek ellenére nagyon csendes. Már az első napon, az étteremben ülve feltűnt, hogy köszönhetően a jó hangszigetelésnek, semmilyen zavaró nesz nem hallatszik be az utcáról. (A 88-asnak amúgy most épül a körgyűrű utolsó szakasza.)

A szálloda

A Hotel Bassiana alig nagyobb, mint egy panzió, hiszen mindösszesen 17 szobával és két lakosztállyal rendelkezik. Talán éppen ezért éreztük végig azt, hogy itt minden értünk van. Természetesen a négycsillagos besorolásnál már vannak az embernek elvárásai, de itt minden olyan természetesen, még a szokásosnál is zökkenőmentesebben ment. A személyzet profizmusa, hozzáértése már az első percekben kiderült. Mindvégig nagyon segítőkészek, kedvesek voltak.

A mai szállodaépület helyén egyébként régebben egy sörfőzde állt, ezt építették át néhány éve szállodává. Az épület modern, minden igényt kielégítő. A szobák a megszokott szobaméretnél jóval tágasabbak, és a belmagasság is nagyobb.

Hotel Bassiana, Sárvár

A szállodához tartozik még egy szauna és egy fogászati rendelő is. Ez utóbbit nem vettük igénybe, talán megbocsátja az olvasó, de a képekről és a személyzettel történő beszélgetésekből ítélve arra a következtetésre jutottunk, hogy minőségileg illeszkedik a szállodához.

Szintén a személyzettől tudjuk, hogy a szálloda nemsokára egy kültéri medencével bővül.

Az enterieur

Ahogy a mellékelt fotók is mutatják, nagyon jól sikerült a szálloda belső tereinek kialakítása: mindenhol érezhető a belsőépítész és a lakberendező magas szintű szakmai tudása. A berendezés modern, de az anyagválasztás és a színek használata klasszikus értékeket, állandóságot, nyugalmat sugall. A szállodán végigvonuló színek inkább pasztellek. Bézsek, barnák, sárgák, vörösek uralják a tereket, de néhol játékosságból megjelenik a türkiz, a zöld is. A bútorzat kiválasztásakor nemcsak az esztétikum, hanem a kényelem és a praktikum is szerepet játszott. Itt olyan apróságokra gondolok, mint kényelmes matracok az ágyakban, kis polcok és akasztók a fürdőben, és ami fontos lehet: sok tárolásra alkalmas hely a szobákban.

Hotel Bassiana, Sárvár

Ahol az arborétum a kert

A mi szobánk a kert felöli oldalon volt. Minden reggel madárcsicsergésre ébredtünk. A szálloda saját kertjéből a vendégek egy kis kiépített ösvényen bármikor átsétálhatnak a kilenc hektáros Sárvári Arborétumba. Így tettünk mi is. Az itt elöltött idő nagymértékben hozzájárult regenerálódásunkhoz. Kora tavasszal még nagyon keveset láthattunk ennek a természetvédelmi területnek a valódi szépségéből, de ennek ellenére is remek érzés volt sétálni a Gyöngyös patakot kísérő tölgyes ligeterdő fái között, rácsodálkozni a több évszázados fenyőfélékre, vagy csak leülni a vízparti padok egyikére.

Gasztronómia

Megérkezésükkor egy kávéval indítottunk a szálloda étteremében. Nem szokásunk ez, hiszen általában a szoba elfoglalása az első, de itt talán az a bizonyos megérzés diktálta ezt. Nos, a Bassiana étterme mindvégig a kedvencünk volt.

Hotel Bassiana, Sárvár

És nemcsak nekünk. Mint utólag megtudtuk, a Bassiana egyik kedvence a környékbeli ínyenceknek is. Hétvégenként például nem is olyan egyszerű asztalt kapni itt. (Az etalonnak számító konyhának – kinyomoztuk - többek között az a magyarázata, hogy a szálloda igazgatója hosszú időn keresztül az egyik legismertebb Vas megyei étterem vezetője volt.)

A reggeli a négycsillagos besoroláshoz méltóan svédasztalos, bőséges. Ezen kívül minden alkalommal elkészítette a séf az általunk kiválasztott meleg reggelit is.

Az elegáns, de mégis barátságos étterem étlapjáról nem könnyű választani, hiszen a hagyományos ételek mellett nagy számban találunk halból, borjúból, marhából, vadból készült ételeket, valamint nemzetközi konyhák specialitásait is. Mi többek között a cipóban felszolgált kukoricalevest, fogasfilét tejszínes rákmártásban, borjúérméket friss kevert salátával ettünk. Mindegyik kifogástalan volt.

Édesszájúként megkóstoltuk a somlói galuskát és a fagylalttal töltött palacsintát. Remek volt mindkét desszert.

Első este palackozott bort fogyasztottunk - 22 neves borvidék boraiból választhattunk – második nap folyóbort kértünk. Mindkét választás nagyon jónak bizonyult.

Az étterem vezetése gondol a törzsvendégekre is, hiszen az étlap évente megújul.
Ahogy a fentiekből talán egyértelműen kiderül: ajánljuk az éttermet nemcsak a szálloda vendégeinek, hanem bárkinek, aki szeretne kulináris élvezetekben részesülni.

Hotel Bassiana, Sárvár

Az étterem, csakúgy mint a hozzá tartozó különterem kiváló helyszíne lehet családi, baráti és céges rendezvényeknek.

Nálunk jelesre vizsgázott minden vonatkozásban a sárvári Hotel Bassiana. Az ott eltöltött három nap kissé kevésnek bizonyult, de majd pótoljuk legközelebb.

Még sok-sok kép a szállodáról!