Nekünk "diribdarabos" autópályánk lesz: Tényleg épül a szelestei elkerülő (videóval)

2009.10.08. 19:12

Igaz, a 84-esen túli rész egyelőre némileg a jövő távoli ködébe vész, de Szeleste körül kétségkívül épül a négysávos. Hogy pontosan hol tart, erről ma az újságírók is meggyőződhettek egy helyszíni bejáráson. Ipkovich György úgy saccolja, a gyorsforgalmi 2013 felé érhet el Győrig.

Nem mondhatni, hogy a sajtó összetörte volna magát csütörtökön, hogy a helyszínen szemügyre vegye, hol is tart most az új 86-os építkezése Szeleste térségében. Pedig egy építkezés mindig érdekes, már csak azért is, mert egy köbméter odébb hordott földkupac az esetek 99 százalékában többet ér, mint a politikusi nyilatkozatok és állásfoglalások.

A Magyar Aszfalt Kft. pedig augusztus – a konkrét építkezés megkezdése - óta nem is egy köbméter földet mozgatott meg. Erről már Németh Gyula, a cég területi igazgatója számolt be a helyszínen.

Tényleg épül a szelestei elkerülő


A szakember elmondta: eddig 250 ezer köbméternyi töltést építettek és mintegy 100 ezer köbméternyi talajcserét hajtottak végre.

A kétszer kétsávos szakasz 3,8 kilométer hosszúságú, amihez még hozzájön az a 800 méteres szakasz, amely a néhány hónappal ezelőtt átadott váti elkerülőhöz csatlakozik.

Tényleg épül a szelestei elkerülő


A tervek szerint tavasszal végeznek a betonburkolattal, aztán jön az aszfaltozás. Az átadás valamikor jövő ősszel lesz.

Miután a bejárás során a kis csapat megtekintett egy módfelett érdekes, fémszelvényekből összecsavarozott átereszt, Ipkovich György beszámolt az M86-os jelenlegi helyzetéről.

Tényleg épül a szelestei elkerülő


Ezek szerint a Győr-Szombathely „mozaikrendszer” úgy néz ki, hogy a Szombathely – Vát nemsokára indul, így belátható időn belül kialakul egy nagyjából húszkilométeres, összefüggő szakasz Szombathely és Szeleste között.

A Szeleste és Csorna közötti rész két szakaszban, de egyszerre indul majd. A kivitelezési tervek megvalósítására várhatóan egy év múlva írnak ki pályázatokat.

Csorna után már zajlik az Enese-elkerülő építése, és vagy ez év végén, vagy jövő elején meghirdetik a Csorna-Enese és az Enese-M1 szakaszokat is.



A legproblémásabb a Csorna-elkerülő, ahol nem az építkezés nehéz, hanem annak eldöntése, hogy merre vezessék a nyomvonalat. „Addig háromezer kamion megy át főterükön” – értékelte a meglehetősen furcsa csornai helyzetet a polgármester, aki úgy saccolja, hogy ha minden rendben megy, 2013-ra készül el az M86-os gyorsforgalmi Szombathely-Győr szakasza.

„Nekünk ez jutott. Ilyen diribdarabból összerakott autópálya, viszont ha elkészül, szerintem a kutya meg nem mondja, hogy nem egyben lett tervezve. Szép nyomvonala lesz.” – mondta Ipkovich György.

További képek az építkezésről

.