Bük, Sárvár, Hévíz és Zalakaros 2013-ben is kiemelkedő vendégéjszakákat produkált.
A büki fürdő egyik újabb részlege
1. | Hévíz | 1 042 590 |
2. | Hajdúszoboszló | 739 657 |
3. | Bükfürdő | 656 016 |
4. | Sárvár | 456 152 |
5. | Zalakaros | 413 048 |
6. | Gyula | 315 705 |
7. | Visegrád | 190 595 |
8. | Egerszalók | 162 666 |
9. | Harkány | 156 899 |
10. | Cserkeszőlő | 110 464 |
1. | Hajdúszoboszló | 481 380 |
2. | Hévíz | 328 870 |
3. | Zalakaros | 306 786 |
4. | Gyula | 283 205 |
5. | Bükfürdő | 275 177 |
6. | Sárvár | 180 802 |
7. | Visegrád | 168 209 |
8. | Egerszalók | 140 736 |
9. | Harkány | 101 050 |
10. | Cserkeszőlő | 94 748 |
1. | Hévíz | 713 720 |
2. | Bükfürdő | 380 839 |
3. | Sárvár | 275 350 |
4. | Hajdúszoboszló | 258 277 |
5. | Zalakaros | 106 262 |
6. | Hegykő | 77 133 |
7. | Mosonmagyaróvár | 69 362 |
8. | Harkány | 55 849 |
9. | Gyula | 32 500 |
10. | Alsópáhok | 24 242 |
A Magyar Fürdőszövetség szerint minden, a magyar fürdőkben elköltött forinthoz 2,60 forint egyéb költés társul, amely más szektorokban - közlekedés, vendéglátás, szálláshelyek, beszállítók - eredményez forgalomnövekedést.
Az elmúlt évek utazási tapasztalatai azt mutatják, hogy a fürdők látogatása az egyik fő utazási céllá lépett elő a belföldi turizmusban, az emberek ma már nem azért mennek el egy belföldi utazásra, hogy szállodában aludjanak, hanem a legtöbbször valamelyik gyógyfürdőt, vagy élményfürdőt is fel akarják keresni - ismerteti Vancsura Miklós ügyvezető elnök a fürdőszövetség közleményében.
Az ügyvezető elnök szerint az idei foglalási statisztikákból már most látszik, hogy sok magyar utazó előre megtervezi utazásait. A fürdővárosok foglalási számai szerint a nyári csúcsszezonon kívül a hosszú hétvégékre van a legnagyobb igény.
Az átlagosnál többen mennek fürdőkbe az olyan jeles napokon is, mint például a Víz világnapja (március 22.), a Strandok éjszakája (augusztus 1.) és a Magyar fürdőkultúra napja (október 11.). Az ilyen napok azonban csak ott hoznak a szokásosnál több vendéget, ahol megfelelő színvonalú marketing- és kommunikációs megoldásokat is bevetnek ennek érdekében - mutat rá Vancsura Miklós.
A Magyar Turizmus Zrt. lakossági utazási szokásokat vizsgáló kutatása szerint a megkérdezett háztartások több mint 12 százaléka használja ki utazásra a hosszú hétvégéket, s a többség, mintegy 77 százalék belföldi úti célt választ. Magyarországon évente 25 millióan látogatnak el egy-egy fürdőbe, a vendégek körülbelül 30 százaléka külföldi - ismerteti közleményében a fürdőszövetség. (MTI)