De minden esetben fontos a biztosítás.
Bár általában olcsóbb, ha az utazást az emberek saját maguk szervezik, nem várt eseményekkel a fogyasztó védtelenebb helyzetbe kerülhet, mint szervezett utak esetén - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
Az utazáshoz kapcsolódó fő fogyasztóvédelmi tanácsokat összegző közleményükben többek között felhívják a figyelmet arra: utazás lefoglalása előtt meg kell győződni arról, hogy az utazási iroda rendelkezik-e a szükséges engedélyekkel, amit a legegyszerűbben ezen az oldalon lehet megtenni. Ha az iroda ott nem szerepel, akkor érdemes utánanézni közösségi oldalakon.
Az online utazási és szállásfoglalások esetén a vásárlónak tisztában kell lennie azzal, hogy nem utazási csomagot vásárol, így kevesebb fogyasztói jog illeti meg.
A fogyasztóvédelmi jogszabályok pontosan meghatározzák, hogy egy utazási csomag igénybevétele során az utazási irodákat milyen kötelezettségek terhelik az utas kiszolgálása érdekében.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy a fogyasztó saját jól felfogott érdeke érdekében minden esetben kössön betegség, baleset - és poggyászbiztosítás mellet úgynevezett stornó biztosítást is.
Az utazási ajánlatok összehasonlításánál külön figyelmet érdemes fordítani szerintük arra a nem fogyasztóbarát gyakorlatra, amikor egy út ára nem egy összegben van meghatározva. Szerencsére egyre több utazási iroda változtatott korábbi gyakorlatán és már a teljes árat tünteti fel akár egy akciós út meghirdetésekor is - tették hozzá.