Egyszerűsödik az automatikus fizetési könnyítési kérelmek benyújtása

MTI

2021.07.06. 15:03

Webes eléréssel, akár okoseszközről is, pár koppintással intézhető számos ügy, csupán ügyfélkapus regisztráció kell hozzá.

Egyszerűsödik az automatikus fizetési könnyítési kérelmek benyújtása, miután új kérelemmel bővült az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásban (ONYA) kitölthető űrlapok típusa - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az MTI-vel kedden.

Az AUTRESZ elnevezésű adatlapon már benyújthatók, módosíthatók, visszavonhatók egyes fizetési könnyítési kérelmek.

Az adóhivatal online nyomtatványkitöltője, az ONYA használatához nincs szükség semmilyen külső program telepítésére: segítségével egyszerűen, webes eléréssel, akár okoseszközről is, pár koppintással intézhető számos ügy, csupán ügyfélkapus regisztráció kell hozzá. További előnye, hogy a beküldött dokumentumok garantáltan hiba nélkül kerülnek a NAV-hoz, ugyanis az esetleges pontatlanságok már a kitöltéskor, a beküldés előtt kiderülnek.

Az online nyomtatványkitöltő alkalmazás most már a fizetési könnyítési kérelmek, részletfizetések intézését is jelentősen megkönnyíti. Az alkalmazásba belépve az AUTRESZ-adatlapon a rendszer automatikusan beazonosítja a kérelmezőt, vagy az általa képviselt szervezeteket, személyeket is, ezért ezeket az adatokat külön nem kell beírni. A kitöltés ezáltal rendkívül egyszerű: pár kattintással benyújtható, módosítható és visszavonható a kérelem. Az adatlapon természetes személyként legfeljebb 1 millió forintra részletfizetést, megbízhatónak minősített adózóként 3 millió forintot el nem érő adótartozásra lehet fizetési könnyítést (részletfizetést vagy fizetési halasztást) kérni - közölte a NAV.

.