Hat-hétezer résztvevőt várnak a szervezők.
A szervezők hat-hétezer résztvevőt várnak a 30. Aldi Női Futógálára, amelyet június 1-jén vasárnap rendeznek meg a Népligetben.
Az esemény sajtótájékoztatóján Kocsis Árpád, a szervező Budapest Sportiroda (BSI) versenyigazgatója felidézte, hogy Magyarországon 1988-ban rendeztek először futóversenyt nők számára, a BSI pedig 1997-ben indította el a Női Futógálát, mert igény mutatkozott egy olyan eseményre, amely kifejezetten a hölgyeket helyezi a középpontba, teret és bátorítást ad nekik a futáshoz és az egészséges életmódhoz.
Hozzátette,
az első verseny 380 fős létszáma azóta több ezerre emelkedett, az eredeti küldetés azonban továbbra is érvényes, és rengeteg nő számára ez a futógála lett a nagybetűs verseny, egyben egy jó hangulatú, igazi közösségi ünnep.
Erhard Stotz, az Aldi Magyarország marketing vezetője elmondta, szívügyüknek tekintik, hogy egy mozgásra ösztönző eseményt támogassanak. Cégük 2014-ben állt a gála mellé, 2018 óta pedig névadó szponzorai az eseménynek, amelyen ezer munkatársuk is részt vesz, valamint 12 egészséges, saját márkás termékükkel is megjelennek.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy idén a Cafe Frei kávézólánc is csatlakozott a támogatók közé.
Magyar István ügyvezető bejelentette, hogy a célba érkezéskor valamennyi futó megkóstolhatja az egy éve bevezetett terméküket, a vaníliás és mangós ízű gyöngyöző kávét, így boldogan és energiával tele térhetnek haza.
A jubileumi futógálán a távok széles választékával várják a résztvevőket, hogy mindenki megtalálhassa a számára megfelelő kihívást.
A kínálatban a klasszikus 10 kilométeres - egyénileg vagy párban - erőpróba mellett a rövidebb, 5000 és 2500 méteres futótávok, valamint a 2,5 kilométeres gyaloglás is szerepel.
A csapatverseny kedvelői a 3x2 kilométeres váltóban állhatnak rajthoz, ahol csapatonként legfeljebb két férfi induló is lehet, míg a családokat az 1000 méteres Családi Futás várja.