Téved, ha azt hiszi, hogy a csekkes befizetés már a múlt

2016.01.18. 12:21

A posta nem hagyja magát.

A posta láthatóan nem akarja elveszíteni azokat, akik még csekken fizetnek ki valamit.

Hogy mennyi előnye származik a vásárlóknak, ügyfeleknek abból, ha egy-egy területen versenyhelyzet van, arra több példát is tudnánk mondani. Elég csak a különböző üzletláncokra gondolni. De ugyanez igaz a postára is.

Az internetnek és az egyre okosabb telefonoknak köszönhetően az utóbbi években jelentősen csökkent a levélforgalom - hogy mennyire, arról itt írtunk; 2014-ben naponta átlagosan 10-15 levél landolt a szombathelyi nyilvános levélszekrényekben -, a csomagküldő cégek miatt pedig sokan (például az online áruházak egy része, és ez elég sok csomagot jelent) nem a postát választják, ha egy-egy küldeményt célba szeretnének juttatni.

Mostanra talán a csekkfeladás maradt az, amit még egyértelműen a postához kötünk (bár a banki átutalás is népszerű, viszont pénzbe kerül).

Nem véletlen hát, hogy a cég igyekszik megtartani azokat, akik így fizetik ki a számláikat. Ez ugyan konkrétan nem szerepel az alábbi - hétfői - MTI-hírben, de az igen, hogy mennyi lehetőségük van azoknak, akik nem tértek át az átutalásos megoldásra.

A hír: 

A Magyar Posta tavaly bevezetett újításaival mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája: míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5 százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra lassult a visszaesés üteme - közölte a Magyar Posta az MTI-vel hétfőn.

Illusztráció. Fotó: Máthé Zoltán (MTI)


Hozzátették, hogy 2015-ben 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2190 milliárd forint értékben.    

A fejlesztések közül kiemelték, hogy tavaly év elején a posta kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül 2015-ben 370 ezer csekket fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történt.

A tájékoztatás szerint népszerűek a csekkbefizető automaták, tavaly 280 ezer csekket fizettek be automatán keresztül az ügyfelek, több mint 3 milliárd forint értékben.

A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS-terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, ezzel párhuzamosan megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek. 

Egyre többen egyenlítik ki így számláikat a postákon, tavaly év végéig 10,3 millió darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint értékben. 

2015 év végén elindult a csekkoló alkalmazás, amely a posta hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. Az automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket rögzítse a felhasználó, és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz látható.

A Magyar Posta 2016-ban további fejlesztéseket hajt végre a csekkes befizetéshez kapcsolódóan.

Szombathelyen tavaly tavasz óta van csekkbefizető automata, ezt teszteltük is, amelyről itt olvashat. 

Viszonylag frappánsan megy, és arra is lehetőség van, hogy maximum öt csekket „egy kosszal” fizessük be. Alig macerásabb, mintha odamennénk a pulthoz - írtuk akkor.

.