P+R parkolók épülnek a Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalon

2013.03.20. 16:22

Szombathely és Szentgotthárd között összesen tíz helyen kezdi meg a GYSEV Zrt. P+R parkolók, kerékpártárolók, buszfordulók és buszöblök kiépítését.

GYSEV

Szombathely és Szentgotthárd között összesen tíz helyen kezdi meg a GYSEV Zrt. P+R parkolók, kerékpártárolók, buszfordulók és buszöblök kiépítését, valamint az őszre elkészül a körmendi gyalogos-felüljáró - mondta el a vasúttársaság vezérigazgatója szerdán Szombathelyen, sajtótájékoztatón.

    Kövesdi Szilárd tájékoztatása szerint az összesen 626 millió forint értékű beruházás 85 százaléka európai uniós pályázati forrás, az önerőt a GYSEV saját forrásból teremtette elő.

    A fejlesztés során összesen 192 személygépkocsi-parkoló, 792 kerékpártároló, 6 autóbuszforduló létesül Szombathelyen, Ják-Balogunyom állomáson, Egyházasrádócon, Körmenden, Horvátnádalján, Csákánydoroszlón, Rátóton, Alsórönökön és Szentgotthárdon.

Mik azok a P + R parkolók?

A P+ R parkoló az angol „park and ride” kifejezés rövidítése. Olyan parkolókat értünk alatta, melyek közvetlenül egy busz-, vasúti-, vagy egyéb tömegközlekedési eszköz megállója, vagy pályaudvara mellett, vagy annak közvetlen közelében épültek azzal a szándékkal, hogy az autósok ott leparkolhassák gépjárműveiket és átszállhassanak a  tömegközlekedési eszközre. A P+R-ek jellemzően ingyenesek.


A kivitelező, a Swietelsky Magyarország Kft. hamarosan hozzálát a munkálatokhoz - fűzte hozzá a vezérigazgató.

    Kövesdi Szilárd szólt arról is, hogy a körmendi felüljáró építése is megkezdődött, a létesítményt várhatóan október végén adják át a forgalomnak. A 236 millió forintos kivitelezési szerződés keretében megvalósuló új gyalogos-felüljáró az új körmendi buszpályaudvart a vasútállomás túloldalán található városrésszel köti össze.

    Emlékeztetett arra, hogy a régi felüljárót három éve a vonalszakasz villamosítása miatt bontották el.

    Beszámolt arról, hogy az új, minden igényt kielégítő felüljáró-szerkezetben lift gondoskodik majd azokról, akik nem tudnak vagy nem akarnak lépcsőzni, a járófelületet pedig télen fűtik, hogy ne váljon csúszóssá.

Aláírták az elővárosi motorvonat tender támogatási és szállítási szerződéseit

A mai napon a MÁV-START Zrt., a GYSEV Zrt., a KIKSZ Zrt., és a Stadler Bussnang AG képviselői aláírták a 42, illetve 6 korszerű alacsonypadlós jármű beszerzésére kiírt elővárosi motorvonat tender támogatási és szállítási szerződéseit. A beszerzés összértéke mintegy 267 millió euró, amelyet teljes egészében európai uniós forrásokból fedeznek majd. A szerződés értelmében az első jármű 2014 őszén, míg az utolsó jármű 2015. szeptember végéig áll majd forgalomba a MÁV elővárosi, illetve a GYSEV villamosított vasútvonalain. Az új járművek gyártása a Stadler szolnoki üzemének köszönhetően jelentős hazai hányaddal valósul meg. Forrás: GYSEV

.