Sikeres volt a Savaria Szimfonikus Zenekar párizsi turnéja

2015.02.10. 21:17

A milánói Scalával közös fellépésen megállta a helyét a szombathelyi zenekar. 

A milánói Scalával közös fellépésen megállta a helyét a szombathelyi zenekar.

Ha számokban akarnám kifejezni, akkor tizenhárom nap, több ezer kilométer, hetvenöt személy, két busz, egy hárfa, egy nagydob, hat bőgő, hét cselló, nyolc brácsa, huszonhárom hegedű, fa – és rézfúvós hangszerek. Ha jellemezném, akkor egy sikeres, nemzetközi színpadon is helytálló előadást mondanék, kiváló együttesek közös együttműködését.

A milánói Scalával közös produkció történelmi jelentőségű a Savaria Szimfonikus Zenekar, de Szombathely életében is. Adolphe Adam: Giselle című balettjét nyolc előadáson keresztül kísérte a zenekar. 

Fotó: Nábrádi Szabolcs

Az első nap, a reimsi megálló után már a próbáról szólt. A Palais des Congrés több emeletes épülete. Nem hazudok, jó párszor eltévedtünk benne.

 

Fotó: Nábrádi Szabolcs 

A próbatermében találkozott először a zenekar a Scala karmesterével, de előbb jött az eligazítás. 

 

Fotó: Nábrádi Szabolcs 

Partick Fournillier karmester elismerően beszélt Mérei Tamásnak a zenekarról: "Nagyon professzionális az együttes, külön öröm számomra, hogy teljesen felkészültek a darabból, így lehetőség van csak a zenei finomításokon dolgozni."

 

A próba közben készül két emelettel feljebb a Giselle díszlete. Bámulatos volt az aprólékosan megtervezett háttér és a fények elegáns összjátéka. Profi munka.

 

Ruhatervek. Ilyet viseltek a táncosok az első felvonásban, a másodikban már a hagyományos tüllszoknyás ruhában varázsoltak el. Míg a háttéren dolgoznak, hogy kifogástalan legyen az előadás, a Scala balettkara a folyosón melegít be a próbára. Ott nyújtanak, hajlonganak a folyosón közlekedők között. Svetlana Zakharova prímabalerina is ott mászkál közöttünk, de nem mellőzi a társulaton tartani a szemét a Scala balett igazgatója, Makhar Zaviev sem.

 

A Palais des Congrés 3700 fős nagytermének zenekari árka. Nyolc előadáson keresztül innen szórakoztatták a nézőket.

 

Kották bekészítve.

 

A két nagyágyú: Gyenge Tibor és Pákolitz Andrea. Mindkettőjüket dicsérte a karmester, Donyec Lászlóval egyetemben, akinek meghatározó szólója volt a darabban.

 

A Giselle első felvonása grandiózus díszlete a táncosokkal.

 

A második felvonásban lenyűgöző volt a koreográfia. Ilyennek képzeltem egy világszínvonalú balettelőadást.

 

Itt pedig egy részlet.

A szombati premier után még hét előadás következett, nagy részük este, így napközben volt idő egy kis városnézésre.

Láttuk az Eiffel-tornyot…

 

… és persze felmentünk rá. Megérte.

 

Jártunk a Louvre-ban.

 

Sétáltunk a Szajna-parton.

 

Az utolsó napokban sem csüggedett a zenekar. Gyakorlás, hangolás, gyakorlás, hangolás és így tovább...

 

Koncert előtti pillanatok a hátsó sorból.

 

És előbbről.

 

Itt pedig a csapat, akik sok élménnyel, tapasztalattal és egy nagy lehetőséggel lettek gazdagabbak.

 

Teatro alla Scala fotók: Marco Brescia & Rudy Amisano 

.