Második lett az Eb hazai fordulóján a szombathelyi kamionos

2015.09.06. 18:58

Összetettben megőrizte vezető pozícióját.

A címvédő Kiss Norbert, az Oxxo Racing-Axxyss Motorsport pilótája második lett a kamion Európa-bajnokság Hungaroringen rendezett versenyhétvégéjének utolsó, vasárnapi második futamán.

A 30 éves szombathelyi pilóta így 119 pontra növelte az előnyét az összetettben a háromszoros Eb-győztes német Jochen Hahnnal szemben, aki a mostani negyedik helyével vette át a pontverseny második helyét a cseh Adam Lackótól.

A hétvége záróviadalát a spanyol Antonio Albacete nyerte meg, a harmadik helyen a cseh David Vrsecky végzett.

Kiss élete versenyének tartotta az Eb Hungaroringen sorra kerülő hétvégi fordulóját. 76 pont volt az előnye összetettben a második cseh Adam Lackóval szemben, a szezon eddigi részében szinte minden helyszínen nagyon magabiztosan gyűjtötte be a legtöbb Eb-pontot.

„Őszintén remélem, hogy a 25 év után Magyarországra visszatérő kamionversenyzés valódi sikertörténet lesz, a Forma-1-hez hasonlóan hosszú távon gyökeret ver Mogyoródon, idővel pedig turisztikai vonzerőt is jelent az országnak” - mondta a magyar csapat közleményében.

A 30 éves szombathelyi versenyző nagy fölénnyel bizonyult a legjobbnak az esős időjárás ellenére több ezer fős hazai közönség előtt a szombati időmérő edzésen.

A kvalifikáció első, 20 perces szakaszában Kiss 2:41.695 perces köridőt ért el, így négytized másodperccel gyorsabb volt, mint a második cseh Adam Lacko, a harmadikként záró spanyol Antonio Albaceténél pedig 1,6 másodperccel jobb időt ért el.

Második lett az Eb hazai fordulóján a szombathelyi kamionos

Fotó: Marjai János (MTI)

Az időmérés második, 10 perces részében - amelyben az előző etap 10 leggyorsabbja küzdött meg egymással a pole pozícióért - minden pilóta végig körözött a folyamatosan felszáradó pályán, Kisst azonban egyikük sem tudta megközelíteni. A magyar címvédő 2:40.680 perces idejével csaknem egy másodperccel bizonyult gyorsabbnak a második rajtkockát megszerző Lackónál, a harmadik Albacete pedig már másfél másodpercet kapott Kisstől.

A szombati első futamon rajt-cél győzelmet aratott, ezzel 81 pontra növelte az előnyét az összetettben az ezen a futamon második cseh Adam Lackóval szemben. A harmadik helyen a háromszoros Eb-győztes német Jochen Hahn ért célba.

A rajt utáni első kanyarban Kiss megtartotta a vezető helyet, s az első kör végére már több mint két másodperces előnyt autózott ki, majd ezt további két kör alatt csaknem megduplázta. A folytatásban a regnáló magyar Európa-bajnok hibátlan vezetéssel örvendeztette meg a lelátókon helyet foglaló tízezer hazai szurkolót, akik minden egyes körben hangos buzdítással fogadták a célegyenesben.

Kiss féltávnál már hat másodperccel vezetett a második Adam Lacko előtt, a leintésig pedig még tovább növelte az előnyét, a célba érkezéskor 7,7 másodperc volt a különbség közte és Lacko között.

A szombathelyi kamionos harmadikként zárta a szombati második futamot. Bár a fordított rajtrács szabálya miatt ezen a versenyen a nyolcadik helyről startolt, s kiváló vezetésének köszönhetően ért oda a dobogó alsó fokára.

A magyar címvédő ezzel az eredménnyel 93 pontra növelte előnyét összetettben az ezt a futamot műszaki hiba miatt feladó cseh Adam Lackóval szemben.

Második lett az Eb hazai fordulóján a szombathelyi kamionos

Fotó: Marjai János (MTI)

A rajt után Kiss a nyolcadik helyen maradt, majd egy pozíciót javított, a harmadik kör elején pedig feljött hatodiknak. A jelenlegi Európa-bajnok az ötödik kört már az ötödik helyen kezdte meg, előtte Lacko száguldott, de műszaki probléma miatt hamarosan kiállt. Kiss a hatodik körben újabb előzést hajtott végre, s már harmadik volt, majd rátapadt a másodikként haladó cseh David Vrseckyre, akivel „karöltve” utolérték a versenyben addig vezető német Stephanie Halmot. Ez a trió az utolsó három körben „végigvonatozott” egymás mögött, előzési pozícióba sem Kiss, sem Vrsecky nem került, így már nem változott a sorrend.

Szombaton így nyilatkozott: „A mai első verseny egyenesen fantasztikus volt, minden a terveink szerint alakult, és nagy élmény volt ennyi hazai néző előtt ünnepelni a győzelmet.” A második futammal kapcsolatban azt mondta, az utolsó körökben nehéz volt a dolga.

Kiss Norbertnek aztán a vasárnap sem indult rosszabbul, mint az előző nap, hiszen a délelőtti időmérő edzést is megnyerte.

A kvalifikáció első szakaszában 2:18.803 perces köridejével kimagaslott a mezőnyből, a második cseh Adam Lacko 1.1 másodperccel volt lemaradva tőle, így egy pillanatra sem forgott veszélyben, hogy a magyar címvédő bejusson az első 10 közé, aki az időmérő második részében megküzdhet a pole pozícióért.

Az úgynevezett „Superpole” aztán szintén remekül alakult Kiss számára, 2:18.159 perces köridőt futott, ismét óriási fölényben volt, a másodikként záró német Jochen Hahn ugyanis kereken egy másodperccel lassabb volt nála, a harmadik Lacko pedig már 1.6 másodpercet kapott a regnáló Európa-bajnoktól.

A szombati első futamhoz hasonlóan a vasárnapi első versenyen is győzött.

Fotó: Marjai János (MTI)

Kiss a rajtot tökéletesen kapta el, s bár az első kanyarban Hahn szorongatta, elsőként fordult el, majd fokozatosan elkezdett ellépni a mezőnytől. A regnáló Európa-bajnok az első körben 1,5 másodperccel volt gyorsabb, mint Hahn, a versenyt azonban a harmadik körben piros zászlóval félbeszakították, mert a cseh Adam Lacko kamionja a pálya hátsó részén kigyulladt. Az összetettben Kiss mögött második pilóta ki tudott szállni a vezetőfülkéből, de a versenygépét egy olyan ponton állította le, amely balesetveszélyt jelentett volna a továbbiakban.

A futam Lacko kamionjának mentéséig, nagyjából 20 percig állt, majd a megismételt felvezető kör utáni újraindításnál Kiss ismét a külső íven tartotta Hahnt az első kanyarban és megtartotta a vezető pozíciót.

A folytatásban a magyar pilóta a túlnyomó részt a célegyenesben helyet foglaló több tízezer hazai szurkoló hangos bíztatásától kísérve egyre komolyabb előnyre tett szert az üldözőkkel szemben.

Kiss a hajrá, vagyis az utolsó három kör kezdetén már több mint hét másodperccel előzte Hahnt, sikere egy pillanatig sem forgott veszélyben.

A második futamban a fordított rajtrács szabálya miatt nyolcadikként startoló Kiss az első kanyarban belekeveredett a középmezőnyben folyó ütközetekbe, s csak a felső lassítónál szerezte meg a hetedik helyet, az agresszív manőverért azonban figyelmeztetést kapott a versenybíróságtól. Ez büntetéssel nem járt, így a címvédő aztán egy újabb helyet javított, majd a negyedik körben egy fantasztikusan kivitelezett előzéssel feljött ötödiknek.

Fotó: Marjai János (MTI)

Kiss hat körrel a leintés előtt már negyedik volt, egy körrel később pedig a harmadik pozíciót is megszerezte, majd elképesztően látványos csatát vívott és nyert meg Vrseckyvel szemben, így a hajrának másodikként vágott neki.

Az élen haladó Albacetének 8.5 másodperc előnye volt Kiss-sel szemben, s a magyar Európa-bajnoknak a hátralévő három körben már nem volt ideje felzárkózni, és harcba szállni a győzelemért.

"A mai első futam éppen olyan jól alakult, mint a tegnapi, bár a piros zászlós szünet kicsit váratlanul ért, de az újraindítás után sikerült ismét kihoznom a maximumot a kamionból" - nyilatkozta Kiss, s hozzátette, a második versenyen az első körökben volt a legnehezebb a dolga. "A rajtnál egy picit veszítettem a sebességemből, mert azt hittem, gyorsabban mentem, mint ami megengedett, így aztán elég nagy forgalomba kerültem. Utána meg kellett vívnom néhány nagy csatát, hogy felérjek a dobogóra, de azt hiszem, mindegyik sportszerű volt, és bemutatta a kamionversenyzés javát."

A kamion Eb két hét múlva a belgiumi Zolderben folytatódik.

Az Európa-bajnokság állása 7 forduló után (még 3 van hátra):
1. KISS NORBERT 441 pont
2. Jochen Hahn (német) 322
3. Adam Lacko (cseh) 321

.