Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

2014.10.07. 16:40

Puskás Tivadar első hídavatóján jártunk. Volt szalagátvágás, hordógurítás, eszem-iszom. Sokat fotóztunk, hogy mindent megmutathassunk.

Mivel egy hídavató alapvetően elég unalmas műfaj, főképp a választási kampányban, így bevalljuk, annyira nem törtük magunkat, hogy részletes beszámolóval szolgáljunk. Ennek másik oka az, hogy az elhangzott beszédek nagyrészt ugyanarról szóltak, mint az a sajtótájékoztató, amelyiket augusztus 6-án ugyanitt tartottak arról, hogy elkezdődött a munka. A részleteket ide kattintva idézhetik fel olvasóink.

Ami újdonság volt: Puskás Tivadar polgármester elárulta, ez az első hídavatás, amelyen városvezetői minőségben részt vesz. A hidak pedig fontosak az emberek életében, mert összekötik a két partot, illetve a város értékeit, amire nagy szükség van - hallottuk.

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

A korábbi sajtótájékoztatón még nem volt biztos, hogy sikerül-e előteremteni a pénzt a műemlék jellegű hídkorlátra, de mostanra kiderült, hogy Puskás Tivadar beváltotta az ígéretét, így nem 100 ezer forinton múlt, hogy szebb legyen az építmény.

Igaz, nem mindenkinek tetszik az új híd: miközben a munkások elvitték az úttestről a lezárásra figyelmeztető táblákat, egy középkorú pár hölgy tagja közölte a mellette sétáló férfival, hogy „Szépségversenyt ugyan nem nyer, de legalább már lehet használni.” Ízlések és pofonok.

Nacsa József mérnök, műszaki ellenőr szerint viszont az új híd „szép egységet alkot”. Úgy vélte, nem csak a hídász, de a környéken lakók szívét is melengeti a látvány.

A híd egyébként korábban három részből állt, „ezért is volt vele olyan nagy baj”. A felújítás viszont olyan jól sikerült, hogy a tervezett 40 tonnás teherbírásnál jobban terhelhető a híd. Már csak arra kell figyelni, hogy az évenkénti hídvizsgálatok alkalmával feltárt esetleges hibákat gyorsan kijavíttassa majd a város - figyelmeztetett a szakember.

Lendvai Ferenc, a Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a városvezetésnek hosszú távú út- és hídfelújítási programja van. Idén körülbelül 600 millió forint jut e célokra, és reméli, a fejlődés a következő öt évben sem áll meg.

A közeljövőben az Aréna utcában kezdődik jelentősebb útfelújítás, de a bizottsági elnök kiemelte az Óperint utcai körforgalom építését, mert az a kereszteződés a város egyik legbalesetveszélyesebb csomópontja volt. Járdafelújításokat jelenleg a Pázmány Péter és a Deák Ferenc utcában végeznek a szakemberek.

És hogy némi szépirodalmi vonalat is vigyünk cikkünkbe: Arany János a ballada eszközeivel mesél egy meglehetősen szokatlan hídavatásról 1877-ben született versében, amelyet itt olvashatnak.

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Ez a látvány fogadott minket az ünnepség előtt

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Még volt néhány percünk, ezért jól megnéztük a műemlék jellegű korlátot

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Ilyen a patakmeder

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Megnyitják a hidat

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Beszédek

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Sajnos túl rövid volt a szalag, ezért annak egyik végét egy hölgynek kellett tartania. Igaz, ez a rövid szalag is két darabból állt.

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

A hiedelem szerint aki először halad át az új hídon, az balszerencsés lesz, ezért ha valahol hidat avatnak, ott egy hordóra vár ez a hálátlan szerep. Ez a hordó egyébként üres volt.

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Szemle

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

Eszem-iszom, az "erősáramú kábel" felirattal ellátott "biztosítószekrény tető" mellett

Már lehet közlekedni a szombathelyi Vak Bottyán utca hídján

És a végeredmény

.