A Jobbik Hende Csabát kérdezi: Fizetős lesz az M8-as út is?

2015.01.08. 18:55

A párt hiányolja Puskás Tivadar megszólalását az M86-os ügyében.

Volt némi pikantériája annak, hogy a Jobbik délutánra meghirdetett sajtótájékoztatója csaknem fél óra csúszással kezdődött: a Budapestről érkezett Szilágyi György országgyűlési képviselő ugyanis ennyit késett.

Úgyhogy a jelen lévő politikusok és a sajtó munkatársai leginkább kínjukban viccelődtek a főváros és a vasi megyeszékhely közötti siralmas közlekedési lehetőségeken, na meg azon, hogy a képviselőnek, ha nincs éves autópálya-matricája, négy megyematricát kellett megvásárolnia, hogy a lehető leggyorsabban eljusson Szombathelyre.

A Jobbik Hende Csabát kérdezi: Fizetős lesz az M8-as út is?

Szilágyi György aztán megérkezett, és azzal indított, hogy jelenleg Magyarországon egy dolog a kormányzati kommunikáció, egy másik pedig a valóság. Példaként a trafikmutyit hozta fel, amely „hivatalos” céljával ellentétben (hogy óvják a fiatalok egészségét) piaci hatalomátvétel volt.

Most az útdíj kiterjesztésével is hasonló a helyzet, hiszen nehéz megérteni, hogy miképpen járnak jobban az autósok akkor, ha eddig ingyenesen használhattak bizonyos szakaszokat, január 1-től pedig fizetniük kell érte - világított rá a kormányzati cél és a gyakorlat közötti ellentmondásra.

A Jobbik Hende Csabát kérdezi: Fizetős lesz az M8-as út is?

A Jobbik egyébként támogatja a megyei matricarendszert, de abban az esetben, ha az eddig kihasználatlan, ám díjfizetési kötelezettség alá tartozó szakaszokon vezetnék be annak érdekében, hogy növekedjen a forgalmuk.

A párt emellett a közösségi közlekedés fejlesztését szorgalmazza. A kormánnyal ellentétben, amely büntetéssel és sarccal kívánja elérni a célját, ők gyors, pontos, kulturált közösségi közlekedést kínálnának az autósoknak.

Bana Tibor országgyűlési képviselő szerint kaotikus állapotok uralkodnak a kormánypártok soraiban, erre utalnak például Hende Csaba M86-os úttal kapcsolatos nyilatkozatai.

A Jobbik Hende Csabát kérdezi: Fizetős lesz az M8-as út is?

A politikus hétfőn két írásbeli kérdéssel fordult az illetékes miniszterhez.

Az egyikben Orbán Viktorra hivatkozott: a miniszterelnök tavaly nyári körmendi látogatása alkalmával állást foglalt az M86-os vasi szakaszának fejlesztése mellett. Megkérdezte: történik-e érdemi útfejlesztés ezen a szakaszon?

A másik kérdés az M86-os Szombathelytől délnyugati irányban található szakaszával kapcsolatos: ott is útfejlesztésre lenne szükség a nagy kamionforgalom miatt.

Végül jutott egy kérdés Hende Csabának is: a kormány fizetőssé akarja-e tenni az M8-ast? Bana felidézte a veszprémi időközi országgyűlési képviselő-választás fideszes jelöltjének reakcióját, aki nem kívánt válaszolni egy erre vonatkozó kérdésre.

Balassa Péter városi képviselő elmondta, hogy amíg a szomszédos Ausztriában 87,7 euróba kerül az éves autópálya-matrica, addig Magyarországon körülbelül 15 ezer forinttal drágább. Ráadásul amíg más megyékben 100-150 kilométernyi autópálya-szakaszok vannak, addig Vas megyében csak ennek a töredéke az M86-os hossza.

A Jobbik Hende Csabát kérdezi: Fizetős lesz az M8-as út is?

A politikus hiányolja Puskás Tivadar polgármester megszólalását, holott a városvezetőt a képviselők a tavalyi utolsó közgyűlésen felkérték, hogy járjon közbe a kormánynál annak érdekében, hogy ne legyen fizetős az M86-os.

.