Hirdetés

Szombathelyen átadták a Vasi Volán félmilliárdos utastájékoztató rendszerét

2012.03.21. 15:19

Ha busszal megyünk, nem büntetnek meg a megállni tilos táblánál.

Hirdetés

Vasi Volán információs rendszer

Átadták a Vasi Volán Zrt. valós idejű utastájékoztató rendszerét szerdán Szombathelyen.

A GPRS alapú informatikai rendszer az autóbuszok indulásáról és érkezéséről a megállókban felszerelt digitális kijelzőkön keresztül, illetve a vakok és gyengén látók számára hangos formában is percre pontos információkat szolgáltat.

Vasi Volán információs rendszer

Szombathelyen 27 megállóban találkozhatnak az utasok az új elektronikus utastájékoztató táblákkal, a társaság 225 autóbuszát szerelték fel járműkövető egységgel, illetve 39 autóbuszon az utazók menet közben is valós idejű tájékoztatást kapnak a jármű helyzetéről, a csatlakozási, átszállási lehetőségekről.

Vasi Volán információs rendszer

A beruházás az utolsó eleme annak az unió által is támogatott projektnek, amelyet a Vasi Volán Zrt. a GYSEV Zrt-vel közösen valósított meg, és amelynek kapcsán a több mint 585 millió forintért már megépült a körmendi vasútállomás melletti autóbusz-állomás, Celldömölkön és kistérségében új buszvárókat és megállókat alakítottak ki, valamint egy regionális közlekedési szövetség előkészítését tartalmazó tanulmány is elkészült, amely a két közlekedési társaság fejlesztési elképzeléseit hangolja össze egy intermodális közlekedési rendszer kialakítása érdekében.

Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója az Éhen Gyula téri átadóünnepségen arról szólt, hogy a vasúttársaság az idei évben a Szombathely-Szentgotthárd vonalon, ezt követően pedig a Szombathely-Sopron vonalon készül hasonló valós idejű utastájékoztató rendszer kiépítésére, amelybe be kívánják vonni a Vasi Volánt is, hogy a két rendszer összekapcsolódhasson.

Vasi Volán információs rendszer

Hangsúlyozta: a két közlekedési társaság közös projektekben, közös fejlesztésekben, egy összehangolt közlekedési rendszer kialakításán dolgozik. Mindennek célja pedig az, hogy minél több utast vonzzanak a közösségi közlekedéshez.

Papp László, a Vasi Volán Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a valós idejű tájékoztatás mellett a járművezető és a központ számára is hatékony segítséget jelent az új informatikai rendszer, hiszen minden pillanatban látják, hogy üzemel-e a kályha vagy a légkondicionáló az adott autóbuszon, mennyi az aktuális hőmérséklet az utastérben, mikor nyílik az autóbusz ajtaja, vagy éppen hogyan alakul az üzemanyagszint a tartályban.

Vasi Volán információs rendszer

Szólt arról is, hogy a kiépült informatikai háttér jó alapot jelent arra, hogy egy jövőben kiépülő regionális, országos, vagy akár nemzetközi elektronikus jegykiadó rendszerhez csatlakozhassanak.

Az ünnepségen méltatták a beruházást a megye vezetői, köszöntőt mondott Harangozó Bertalan megyei kormánymegbízott, Kovács Ferenc,(Fidesz) a Vas Megyei Közgyűlés elnöke, Puskás Tivadar (Fidesz-KDNP) Szombathely polgármestere és a kivitelező Tigra Kft. nevében Vertán György ügyvezető igazgató is.

Bünti

Ha az Alon tudósítója – aki Szombathelyen belül amúgy 98,8 %-ban kerékpárral közlekedik - nem autóval, hanem busszal érkezett volna az ünnepség helyszínére, sokkal olcsóbban megúszhatta volna az eseményt. Mert bármennyire gazdaságosabb a városban az autó, mint a tömegközlekedés, ez utóbbinak kétségkívül megvan az az előnye, hogy az utasokat nem büntetik meg 7 ezer forinttal, mert túllépte a várakozni tilos táblánál a megengedett intervallumot. Márpedig ez az állomás előtt amúgy – tapasztalatból mondom – nem nehéz. Egyrészt mert a közlekedési állapotok – félmilliárdos napelemes információs tájékoztatás ide vagy oda - összességében Balkánt idézik, szinte követhetetlen, hogy hol lehet megállni és hol nem, másrészt a fene se gondolta volna, hogy ennyire elnyúlik az ünnepség, és hogy ott hatan is felszólalnak majd.

Vasi Volán információs rendszer

Az Alon tudósítója még sugallni sem akarja, hogy nem vétett a KRESZ szabályai ellen, csak az ad némi komolyabb bosszankodásra okot, hogy negyedévente-félévenként úgy büntetik meg - hol ezért, hol azért -, hogy közben kínosan és akkurátusan igyekszik betartani minden játékszabályt. És innen odakanyaríthatná a mondókáját, ahonnan már mindenki tudná a folytatást, de nem teszi, mert túl van már ezen, csak biccent, hogy hát igen, igen. (J. A.)

.