Transzformátorállomást avattak Körmenden

2011.02.01. 14:27

A fejlesztés annak az Európai Unió által is támogatott vasútvillamosítási projektnek a részeként valósult meg.

Körmend, alállomás

Átadtak egy a villamosított Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalat kiszolgáló, teljesen automatizált 120/25 kV-os transzformátorállomást kedden Körmenden.

A fejlesztés annak az Európai Unió által is támogatott vasútvillamosítási projektnek a részeként valósult meg, amelyet tavaly decemberben adtak át és amelynek összköltsége 48,6 milliárd forint volt.

Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a kivitelező OVIT Zrt. negyven nappal a határidő lejárta előtt adta át az új transzformátor állomást, amelynek költsége 40 százalékkal volt kevesebb, mint a hasonló műszaki tartalommal bíró alállomásoké az országban.

Körmend, alállomás

Szavai szerint az új műszaki létesítmény növeli a villamosított pályaszakasz üzemszerű működésének biztonságát.

A körmendi alállomás üzembe helyezésével a GYSEV Ausztria területén Graz irányába akár Gleisdorfig képes lenne egy esetlegesen megépülő villamos felsővezetéket vontatási energiával ellátni - fűzte hozzá az elnök-vezérigazgató.

Dávid Ilona szólt arról is, a vasúttársaság célja a műszaki fejlesztések mellett szolgáltatásaik bővítése is, ennek része az is, hogy még az idén szeretnék lehetővé tenni a vonalon az internet ingyenes elérését.

A Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal a szombathelyi MÁV állomáson keresztül csatlakozik a már korábban villamosított Sopron-Szombathely vonalhoz, amelynek úgynevezett vontatási energiáját korábban a soproni 120/25 kV-os táppont biztosította.

Az elvégzett vizsgálatok és gazdaságossági számítások alátámasztották, hogy Körmenden célszerű egy új betáplálási pontot létesíteni, mert ez csökkenti a vonal terhelését és növeli energiaellátásának biztonságát.

A tervezést és a kivitelezést közbeszerzési eljárás nyerteseként az Országos Villamostávvezeték Zrt. (OVIT) és a PROLAN Irányítástechnika Zrt végezte.

Gopcsa Péter az OVIT vezérigazgatója elmondta: társaságuk stratégiai célja, hogy a jövőben az eddiginél is aktívabb szerepet vállaljon a vasúti projektekben, mind a felsővezetékek építésében, mind pedig a biztosítóberendezések telepítésében.
 

.