Mobiltelefonos történet a Király utcában

2015.08.16. 16:08

Gergő és Ádám a szombathelyi Linea Rossa Gsm-ben.

Forró augusztusi nap volt. Gergő – aki a Király utca sarkán állt – bosszúsan pillantott ismét az órájára. „Remek, megint késik. Nem elég, hogy meleg van, de pont egy olyan helyre nem érünk oda időben, ahol mindig figyelnek a pontosságra” – gondolta, s közben alaposan körülnézett a forgalmas belvárosi utcában. Néhány várakozással teli perc után végre feltűnt a  egy jellegzetes piros póló, s a baráti arc.

- Bocs haver, nem találtam a mobilomat – mentegetőzött Ádám, barátja rosszalló pillantását látva.

Gergő égre emelte a tekintetét, kezet nyújtott, majd újra megnézte az óráját. – Semmi gáz, még van pár percünk – mondta, majd öles léptekkel elindult. Szerencsére csak a közelbe mentek, pontosan a 7. számú ház elé, a Linea Rossa Gsm telefonokkal és tartozékokkal foglalkozó üzletébe.

Gergőék már a 2011-es nyitás óta jártak ide. Hol elromlott telefonjaik megjavíttatásáért a mobilszervízbe, hol a legújabb kütyü beszerzéséért. Sokszor csak azért mentek arra, hogy a kirakaton keresztül kinézzenek valamit, amiért aztán hetekig sóvárogtak és gyűjtöttek – mint most – hogy aztán egy szép napon megvehessék maguknak.

A kirakatban most is ígéretesebbnél ígéretesebb kiegészítők sorakoztak: bluetooth-hangfal, powerbank, töltők, tablethez való védőfóliák és minden, amire csak egy telefontulajdonos vágyhat. „Igen, még megvan az a mobiltok is, amit kinéztem!” – gondolta lelkesen Ádám egy utolsó pillantást vetve az üvegfalra az üzletbe lépés előtt.

– Sziasztok, fiúk! Ezúttal miben segíthetünk? – kérdezte a mindig udvarias üzletvezető. Az eladók már jól ismerték a srácokat, csak úgy, mint a számtalan, rendszeresen visszatérő vásárlót, akik évek óta járnak hozzájuk. – Csak nem megint egy új tok? – kérdezte nevetve.

- Ráhibáztál – mondta Ádám –, azt a gitárosat szeretném. Az előzőnek sincs semmi baja, de nem árt a változatosság. És ha már itt vagyok, vennék egy fülhallgatót is – tette hozzá.

Miközben őt a kolléganő elvezette, hogy válogathasson a készleten lévő darabok közül, Gergő egyre nyugtalanabb lett a mostanában rendetlenkedő telefonjára gondolva. Eddig, ha baja volt, mindig hamar és könnyen rendbe hozták, de mi van, ha ezúttal menthetetlen? Ezek a kellemetlen gondolatok addig gyötörték, mígnem vázolta a problémát az üzletvezetőnek:

- Naponta akár kétszer is töltenem kell, olyan hamar lemerül. Ráadásul folyton átforrósodik, és az akkumulátor is felpúposodott kicsit. Le kell cserélnem a telefonom?

– Nem hinném. Valószínűleg csak egy új akkumulátorra lesz szükséged – mondta az üzletvezető. – De ha ajánlhatom, egy jobb minőségűt vegyél, mert az nem csak tartósabb, de a garanciális feltételeknek is jobban megfelel. Persze azért a napra ne tedd ki, az egy mobilnak se tesz jót. És ha lehet, kerüld a műanyag dizájntokokat is, mert azok semmilyen védelmi funkciót nem töltenek be. Ha félted, inkább szilikonos tokba tedd, az nem csak védi, de már több divatos színben és mintában is elérhető. De akár használhatsz kijelzővédő fóliát, vagy egy új típusú üvegfóliát, amely jóval nagyobb biztonságot nyújt az érintőpanelnek törés ellen.

Mobiltelefonos történet a Király utcában

Rendben, – sóhajtott fel megkönnyebbülten Gergő – akkor kipróbálnám azt az üvegfóliát, és rendelnék egy új aksit. Mikorra lesz kész?

– Ma megrendelem, és hétfőn érte is jöhetsz.

– Már?

– Persze, tudod, hogy igyekszünk mindig gyorsan és pontosan dolgozni – mondta mosolyogva az üzletvezető.

- Én pedig akkor – lépett a pénztárhoz Ádám – szeretném ezt a fülhallgatót, szintén egy fóliát és a tokot. Tényleg vízálló?

– Hát, inkább „fröccsenés állónak” mondanám. Egy kis vizet kibír, de azért a halak közé ne menj telefonálni vele – nevetett a tulajdonos.

Felszerelkezve az új „zsákmányokkal” a fiúk elégedetten távoztak a Linea Rossa Gsm-ből. Már kifele menet kiszúrtak egy „szelfibotot”, amit majd közösen vesznek meg az őszi kiránduláshoz.

.