Az idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a legjobb magyar vonatkozású márkákat: az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick volt az idén a legkiválóbb hazai márka, az első tízbe a közmédia több intézménye is bekerült - közölte a MagyarBrands az MTI-vel.
Az üzleti márkák 25 márkás toplistáján a Rába 95,87 ponttal az első lett, másodikként végzett a Videoton 92,48 ponttal, míg a Richter 91,64 ponttal végzett a harmadik helyen. Az üzleti márkák között az MTI a negyedik lett, a nyolcadik helyen az MTV végzett.
A fogyasztói márkák 50 márkás toplistáján a Pick 98,82 ponttal, a Herendi 95,37 ponttal, a Gyulai pedig 95,02 ponttal végzett az első három helyen. A Kossuth Rádió az ötödik helyet szerezte meg, a Petőfi Rádió a 12 helyen szerepel.
A Kaposvári Egyetem felmérése szerint a hazai fogyasztók 25 százaléka erősen márkatudatos, és vonzódik a magyar márkákhoz, a csoport számára a termék hazai származása, a minőség, a környezettudatos, etikus magatartás és a felelősségtudat összekapcsolódik. Ezek a fogyasztók komoly vásárlóerőt képviselnek, évi mintegy 300 milliárd forintot költenek csak élelmiszerre.
A felmérésből az is kiderül: ha a magyar és a rivális külföldi terméknek azonos az ára, akkor a fogyasztók 85 százaléka választja a hazait. Ha viszont többe kerül a magyar márka a konkurens külföldinél, a hazai árut választók aránya az elmúlt egy év alatt 31 százalékról 25-re csökkent.
A legjobb márkákat a MagyarBrands Szakmai Bizottságának vezetői által összeállított kritériumrendszer szerint pontozták. A díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok - tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás - alapján történik, amelyet szakmai elbírálás - reputáció, identitás - és GFK Hungária piackutató fogyasztói kutatása egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.
A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2013-ban a Szemem Fénye Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapest Music Center, a MagyarBrands innovációs különdíjat az NNG nyerte el.
|
MAGYARBRANDS FOGYASZTÓI MÁRKÁK TOPLISTÁJA 2013
|
|
MÁRKA |
PONTSZÁM |
1. |
Pick |
98,82 |
2. |
Herend |
95,37 |
3. |
Gyulai |
95,02 |
4. |
Herz |
94,81 |
5. |
MR1 - Kossuth Rádió |
94,42 |
6. |
Kalocsai Paprika |
94,21 |
7. |
IBUSZ |
93,52 |
8. |
Budapesti Operettszínház |
93,00 |
9. |
Gundel |
92,91 |
10. |
Hollóházi |
92,84 |
|
MAGYARBRANDS ÜZLETI MÁRKÁK TOPLISTÁJA 2013
|
|
MÁRKA |
PONTSZÁM |
1. |
Rába |
95,87 |
2. |
Videoton |
92,48 |
3. |
Richter |
91,64 |
4. |
MTI |
88,83 |
5. |
Főgáz |
88,40 |
6. |
Fővárosi Vízművek |
87,49 |
7. |
Kemikál |
86,06 |
8. |
MTV |
84,28 |
9. |
Szarvasi |
83,49 |
10. |
Nitrogénművek |
83,46 |
Az év fogyasztói márkája
: Pick
Az év legelismertebb fogyasztói márkája
: Ilcsi
Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája:
Szentkirályi
Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája:
Mindig TV
Az év üzleti márkája:
Rába
Az év legelismertebb üzleti márkája:
KÜRT
Az év legdinamikusabb üzleti márkája:
Nádudvari
Az év legsikeresebb új üzleti márkája:
Mirelite Mirsa