152 éve indult el először az első földalatti vasút

2015.01.10. 12:51

1863. január 10-én Londonban megnyitotta kapuit az első földalatti vasút. A Metropolitan Railway vonaton néhány hónap leforgása alatt a naponta szállított utasok száma elérte a 26 000 főt.  A szerelvényeket 1890-ig gőzmozdonyok vontatták, amelyeket kezdetben koksszal, később olajjal fűtötték. A gőzmozdonyok alagútban történő alkalmazása miatti kellemetlenségek ellenére a vonat azonnal sikeres volt. Az alagutat ugyanis a földszintről nyitott munkagödrökből építették, és a födémet több helyen nyitva hagyták, hogy a mozdonyok füstjét elvezessék. A földalatti állomásait elegánsan, nagyvonalúan alakították ki, a kocsikon viszont nem volt ablak, mivel óvni akarták az utasokat a kopár alagútfal látványától, és féltek, hogy pánikba esnek, ha érzékelik a nagy sebességet.

152 éve indult el először az első földalatti vasút

1863. január 10-én Londonban megnyitotta kapuit az első földalatti vasút. A Metropolitan Railway vonaton néhány hónap leforgása alatt a naponta szállított utasok száma elérte a 26 000 főt. 

A szerelvényeket 1890-ig gőzmozdonyok vontatták, amelyeket kezdetben koksszal, később olajjal fűtötték. A gőzmozdonyok alagútban történő alkalmazása miatti kellemetlenségek ellenére a vonat azonnal sikeres volt.

Az alagutat ugyanis a földszintről nyitott munkagödrökből építették, és a födémet több helyen nyitva hagyták, hogy a mozdonyok füstjét elvezessék. A földalatti állomásait elegánsan, nagyvonalúan alakították ki, a kocsikon viszont nem volt ablak, mivel óvni akarták az utasokat a kopár alagútfal látványától, és féltek, hogy pánikba esnek, ha érzékelik a nagy sebességet.

152 éve indult el először az első földalatti vasút

1863. január 10-én Londonban megnyitotta kapuit az első földalatti vasút. A Metropolitan Railway vonaton néhány hónap leforgása alatt a naponta szállított utasok száma elérte a 26 000 főt. 

A szerelvényeket 1890-ig gőzmozdonyok vontatták, amelyeket kezdetben koksszal, később olajjal fűtötték. A gőzmozdonyok alagútban történő alkalmazása miatti kellemetlenségek ellenére a vonat azonnal sikeres volt. 

Az alagutat ugyanis a földszintről nyitott munkagödrökből építették, és a födémet több helyen nyitva hagyták, hogy a mozdonyok füstjét elvezessék. A földalatti állomásait elegánsan, nagyvonalúan alakították ki, a kocsikon viszont nem volt ablak, mivel óvni akarták az utasokat a kopár alagútfal látványától, és féltek, hogy pánikba esnek, ha érzékelik a nagy sebességet.

.