Szombathelynek meg kell találnia saját turisztikai arcát.
Az új vezető számára nem ismeretlen ez a terület. Azt mondja,
A szimfonikusokon túl is lecsengeni látszanak a Mérei-ügy hullámai által generált személycserék.
Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, a januári közgyűlés úgy döntött, hogy Savaria Történelmi Karnevál szervezésével a jövőben nem a Savaria Történelmi Karnevál Közhasznú Közalapítványt, hanem a város turisztikájáért felelős Savaria Turizmus Nonprofit Kft.-t (TDM) bízza meg.
Aztán alig telt el néhány hét, és a helyzet még kuszább lett: lemondott Vörös-Borsody Csilla, a fent említett kft ügyvezetője.
A pozíciót az önkormányzat gyorsan meghirdette, és a múlt heti közgyűlés pontot is tett a történetre: Grünwald Stefánia pályázata és személye lett a befutó.
Az Agora korábbi igazgatója tehát - a celldömölki kitérő után - visszatér a megyeszékhelyre.
"Négyen pályáztunk a posztra, a többi pályázót is jól ismerem, mindegyikükkel dolgoztam már együtt turisztikai területen. Szerintem egészséges verseny volt, annak örülök, hogy végül szakmai döntés született" - mondta megkeresésünkre Grünwald Stefánia.
"Azért pályáztam, és gondoltam, hogy alkalmas vagyok erre a posztra, mert a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. mindhárom alaptevékenységében - a városi turizmus fejlesztése, a Savaria Karnevál szervezése és a Szent Márton-programok, projektek lebonyolítása - sok-sok éves tapasztalatom van már" - tette hozzá.
A szakember szerint a legfontosabb, hogy Szombathely megtalálja végre a saját, egyedi és markáns turisztikai arculatát, emellett nem konkurálnia kell a két kiemelt Vas megyei fürdővel, Bükkel és Sárvárral, hanem együttműködni velük.
Ami a Savaria Karnevált illeti, Grünwald Stefánia szerint jóval hatékonyabbnak kell majd lenni az anyagi források felhasználása terén, illetve sokkal intenzívebb marketingmunka szükséges.
Az ügyvezető a tervek szerint május elején áll majd hivatalosan munkába.
(A karnevál ügyeire nemsokára részletesen is visszatérünk.)